۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۷
کد خبر: ۵۶۷۱۹۷
امام جمعه تبریز:

ساده زیستی امام خمینی الگویی برای مسؤولان باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان این‌که زهد و ساده زیستی امام خمینی الگویی بزرگ برای همه به ویژه مسؤولان نظام باشد، گفت: خانه‌ کوچک جماران منشأ تحولات بزرگ بین المللی بود.
امام خمینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد علی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در مراسم گرامیداشت ارتحال امام خمینی(ره) که با حضور مؤمنان روزه‌دار تبریزی در مصلای اعظم این شهر برگزار شد، اظهار داشت: بسیاری از ابعاد شخصیتی امام راحل برای نسل جوان بازگو نشده است.

وی با بیان این‌که ابعاد معنوی و علمی امام راحل به اندازه بعد شخصیت سیاسی ایشان بیان نشده است، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) دارای آثار ارزشمندی است که اگر فعالیت های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ایشان را در نظر بگیریم، خواهیم یافت که آن رهبر سفر کرده از تمامی لحظات عمر نهایت استفاده را کرده است.

امام جمعه تبریز با اشاره به ان‌که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تنها توکل به خدا داشت، تصریح کرد: شجاعت، ساده‌زیستی، خدامحوری، سعه صدر، مردم‌داری، توجه به هنر و ورزش، وقت‌شناسی، ظلم‌ستیزی، استقامت در برابر مشکلات، نظم در امور، ایستادگی در مقابل مستکبران و ... از جمله ویژگی‌های امام خمینی(ره) بود که باید بازگو شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم ادامه داد: امام خمینی(ره) به همان اندازه‌ای که با ملت ایران، اطرافیان و خانواده خود با رأفت و عطوفت برخورد می‌کرد، در مقابل دشمنان اسلام، انقلاب و ملت ایران با جسارت، شجاعت و اقتدار مواجه می‌شد، چنانکه اغلب رهبران و مقامات سیاسی پس از دیدار با امام مجذوب شخصیت استوار و ساده‌زیستی ایشان می‌شدند.

وی با بیان این‌که زهد و ساده زیستی امام الگویی بزرگ برای همه به ویژه مسؤولان نظام است، گفت: امام در زندگی ساده زیست و ساده پوش بود، پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در اوج احساسات مردمی نیز از تجملات دوری کرد، به‌گونه‎‌ای که در خانه‌ای کوچک در جماران سکونت کرد و بعدها این خانه کوچک منشأ بسیاری از تحولات بزرگ بین المللی شد.

امام جمعه تبریز ادامه داد: عده‌ای در شرایطی ادعای پیروی از خط امام خمینی(ره) دارند که در پیروی و تبعیت از خط صالح ایشان حضرت آیت الله خامنه‌ای کوتاهی می کنند، مگر می‌شود ادعای خط ولایی بودن داشت اما با رهبری همراه نبود؟ امروز غلبه بر مشکلات تنها با ولایت‌مداری و وحدت ممکن است./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات