۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۵۶۹۰۴۱

تأکید امام جمعه تبریز بر تعامل حداکثری حوزه و دانشگاه

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: وحدت و تعامل حوزویان و دانشگاهیان نباید منحصر در روز خاصی از سال شود.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی عصر امروز در دیدار جمعی از اساتید بسیجی دانشگاه‌های استان اظهار داشت: شهید مصطفی چمران از مجاهدان خستگی ناپذیر در تمامی عرصه های مبارزه علیه دشمن بود.

وی با بیان این‌که راه و روش شهید چمران الگویی تمام عیار برای دانشگاهیان است، گفت: زنده نگه داشتن و یادآوری مجاهدت‌ شهیدان بنام و گرانقدر و سرداران بزرگ انقلاب اسلامی که در سالهای سخت، ایثار و از جان گذشتگی کردند و همچنین تبیین ابعاد شخصیت این دلیر مردان برای نسل جدید و جوان جامعه ضروری است.

امام جمعه تبریز در ادامه با تأکید بر این‌که رسالت مسؤولان نهاد رهبری در دانشگاه‌ها ارتقای بصیرت دینی دانشجویان و بصیرت سیاسی اساتید است، خاطرنشان کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب، دانشگاه‌ها و دانشجویان در مدیریت و هدایت کشور تاثیرگذارند و باید این حرکت را از داخل شروع کرده و آن را رونق بخشیم.

وی اصل پژوهش و تحقیق در پروژه ها را بسیار مهم و ارزشمند ارزیابی کرد و گفت: اگر تحقیق های بعمل آمده به بهترین شکل مورد استفاده قرار گیرند، نقش دانشگاهیان در پیشرفت و تعالی کشور ملموس خواهد بود، اینکه پژوهش‌های دانشگاهی در آرشیو و دبیرخانه های دانشگاه خاک بخورند، اصلا مطلوب نیست.

نماینده ولی فقیه در استان از دانشجویان، اساتید و مدیران دانشگاه خواست نسبت به امر اسلامی کردن دانشگاه‌ها تلاش کنند و بیان کرد: وحدت و تعامل حوزویان و دانشگاهیان نباید منحصر در روز خاصی از سال شود.؛ ارتباط دانشگاهها با حوزه های علمیه در جهت شکوفایی اقتصاد کشور نیز اهمیت دارد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: توطئه هایی از جانب دشمن از جمله جنگ روانی، جنگ اقتصادی و تفکر براندازی نظام از درون، نتیجه آن آشفته بازاری است که مقدمه توطئه های دشمنان است؛ متأسفانه مسؤولان آن میزانی که باید توجه داشته باشند، ندارند.

وی تصریح کرد: باید به مسائل دانشگاه اهمیت ویژه ای بدهیم و سعی کنیم که امید را در دل دانشجویان ایجاد کنیم، چراکه پیشرفت کشور و جوانان در گرو همین امید دادن هاست، سعی کنید خود را در دل دانشجو جای دهید تا شما را از صمیم دل پذیرفته و با نگاه معلم و مربی دلسوز به شما تکیه کند./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات