۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۵۶۹۱۷۳
امام جمعه تبریز:

استقلال قوه قضائیه نباید خدشه‌دار شود

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: برخی جناح های سیاسی با جنجال آفرینی، به دنبال شکستن اقتدار و صلابت قوه قضائیه و ارعاب مسؤولان قضائی برای سلب قدرت اقدام قانونی هستند.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی  امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در دیدار مسؤولان دستگاه قضائی استان با تبریک فرا رسیدن هفته قوه قضائیه اظهار داشت: پاک‌دستی قضات قوه قضائیه، عدالت را محقق و امنیت جامعه را تضمین میکند.

وی با بیان این‌که کارآمدی قوه قضائیه عامل کارآمدی دیگر قواست، تصریح کرد: تعامل میان دستگاه قضایی با دیگر قوای مجریه و مقننه، به معنای نادیده گرفتن مسأله مهم استقلال قوه قضائیه نیست، باید دانست که زیر سؤال بردن قوه قضائیه، نقطه شروع فساد در کشور است.

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که قوه قضائیه در رسیدگی به پرونده‌ها باید در عین دقت عمل، سرعت را نیز مورد توجه قرار دهد، تصریح کرد: اطاله دادرسی و انباشت پرونده های قضایی یکی از عوامل نارضایتی مردم از دادگاه‌هاست، برخورد قانونی و قضایی با افراد فاسد و متخلف در جامعه، باید در سریع‌ترین زمان ممکن صورت گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم احیا و استیفای حقوق عامه و حمایت از آزادی های مشروع مردم را از وظایف مهم قوه قضائیه برشمرد و اظهار داشت: قوه قضائیه مجری عدالت بوده و لازم است که قضات همواره رضایت الهی را منظور نظر قرار دهند، تقوا و نگاه بی‌طرفانه در مسائل باید در تمامی پرونده‌ها حاکم شود.

وی کارآمدی قوه قضائیه را عامل کارآمدی دیگر دستگاه های کشور دانست و گفت: همه باید تسلیم حکم دادگاه باشند، متأسفانه برخی جناح های سیاسی با جنجال آفرینی، به دنبال شکستن اقتدار و صلابت قوه قضائیه و ارعاب مسؤولان قضائی برای سلب قدرت اقدام قانونی هستند.

همچنین حجت الاسلام مظفري، رییس کل دادگستری استان در سخنانی به ارایه گزارشی از اقدامات صورت گرفته پرداخت و اظهار داشت: سال گذشته برای بیش از 90 درصد اراضی ملی و دولتی در استان سند صادر شد و بالغ بر هشت هزار هکتار اراضی تصرف شده در اختیار دولت قرار گرفت.

وی ادامه داد: سال گذشته نزدیک به 770 هزار فقره پرونده وارد سیستم قضایی دادگستری استان شد، که هفت تا هشت درصد از آرای این تعداد پرونده، در دادگاه های تجدید نظر استان نقض شده و از مجموع آرایی که در دادگاه های تجدید نظر قطعیت یافته، تعداد 6599 فقره با درخواست اعاده دادرسی بررسی شده است./935/پ203/ب1

ارسال نظرات