۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۵۶۹۱۸۲

دیدار دبیر شورای فرهنگ عمومی با امام جمعه تبریز

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در سفر به استان آذربایجان‌شرقی با نماینده ولی فقیه در تبریز دیدار و گفت‌وگو کرد.
دیدار دبیر شورای فرهنگ عمومی با امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در دیدار دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، با اشاره به نقش این شورا در تصیم‌گذاری در سیاست‌های کلان فرهنگی کشور اظهار داشت: شوراهای فرهنگ عمومی در استان‌ها با رویکرد بومی و منطقه‌ای فعال شوند.

وی با بیان این‌که مهمترین رویکرد شورای فرهنگ عمومی، سیاست‌گذاری کلان فرهنگی و پرهیز از ورود به کارهای اجرایی است، خاطرنشان کرد: موضوعاتی که در جلسات شورا مطرح می شود، مبتلابه بوده و سعی داریم در راستای رفع چالش های فرهنگی استان گام برداریم .

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به برگزاری منظم و بدون وقفه جلسات شورای فرهنگ عمومی استان، گفت: به دنبال برگزاری جلساتی با خروجی مشخص هستیم، اعتقاد دارم صرف برگزاری جلسات و مصوبات متنوع نمی‌تواند چالش های فرهنگی کشور را رفع کند.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که اصل نظام اسلامی ایران در کنار مردم و باهم بودن را مورد تاکید قرار داده است، تصریح کرد: باید در راستای تقویت وحدت مردم و همگرایی میان مردم و مسؤولان تلاش کرد، کارگزاران نظام نباید خود را جدا از مردم بدانند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که مردمی بودن مسؤولان، منجر به جلب اعتماد و اعتقاد مردم به نظام خواهد بود، گفت: تجلیل از فعالان فرهنگی، قرآنی و ادبی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه تبریز، مورد توجه اهالی فرهنگ، هنر و رسانه استان قرار گرفته و می تواند در دیگر استان‌ها نیز اجرایی شود.

همچنین سیدمحمدرضا موالی زاده، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در سخنانی با بیان این‌که با تقدیر از اقدامات ارزشمند امام جمعه تبریز اظهار داشت: رویکرد مردمی حجت‌الاسلام آل‌هاشم در سال‌جاری پس از انتصاب، مورد توجه مردم و رسانه‌ها بوده و بازتاب گسترده ای در فضای مجازی داشته است.

وی برگزاری منظم جلسات شورای فرهنگ عمومی در استان آذربایجان‌شرقی را قابل توجه دانست و گفت: این شورا از پتانسیل قابل توجهی برخوردار است که می‌توان در جهت توسعه و تعمیق فرهنگ عمومی و دستیابی به شاخص‌های کلان فرهنگی کشور مورد بهره قرار گیرد./935/پ203/ب1

ارسال نظرات