۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۵۶۹۸۴۰
امام جمعه تبریز:

بازاریان در مقابل توطئه‌های دشمن هوشیار هستند

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: اصناف و بازاریان تبریز طی روزهای اخیر اعلام کردند که خواستار رسیدگی به مشکلات اقتصادی کشور هستند، اما اجازه سوءاستففاده به دشمنان نخواهند داد.
نماز جمعه تبریز + امام جمعه تبریز + آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به نوسانات اخیر طلا و ارز طی هفته‌های گذشته و التهابات اقتصادی کشور اظهار داشت: این‌که گفته شود، قضایای اخیر تأثیری بر اقتصاد و معیشت مردم نداشته، اشتباه است.

وی با بیان این‌که نوسانات قیمت طلا و ارز روی معیشت مردم تاثیری گذاشته است، افزود: بخش قابل توجهی از التهابات موحود ناشی از موج‌ها و جریان‌های روانی و تبلیغاتی است، چنانکه عده‌ای با شایعه‌پراکنی و ایجاد موج‌های کذایی به دنبال اثرگذاری بر مردم هستند تا آینده اقتصاد کشور را تاریک جلوه دهند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: دولت طی ماه‌های گذشته ارز و سکه به اندازه تقاضای موجود در کشور، تزریق بازار کرده است، اما باز شاهد افزایش قیمت هستیم که این نشان از بروز یک مسأله روانی و تبلیغاتی در کشور دارد، بخشی از این جریان، خارج از مرزها مدیریت می شود که باید هوشیار به توطئه و جنگ اقتصادی دشمنان بود.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر این‌که نیازمند هوشیاری و آگاهی عموم مردم و بازاریان نسبت به اوضاع و شرایط حاکم بر کشور هستیم، افزود: دشمن در مرحله جدید، خصومت خود علیه مردم ایران را به صورت علنی به نمایش گذاشته است، در چنین شرایطی ضرورت تشکیل اتاق فرماندهی کنترل بازار و اقتصاد در کشور احساس می‌شود.

وی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها بر هماهنگی و وحدت قوای سه گانه برای مدیریت اوضاع کشور تأکید داشته و دارند، تصریح کرد: رییس جمهور آمریکا با کمک ایادی غربی و عربی‌اش به دنبال گسترش ناآرامی در بازار و بهره‌برداری امنیتی و سیاسی از وضعیت موجود است.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که دشمنان سعی دارند با افزایش تحریم‌ها زمینه بروز ناآرامی در کشور را فراهم کنند، گفت: متأسفانه طی روزهای اخیر شاهد برخی ناآرامی‌ها و اغتشاشات در بازار تهران بودیم که آشوبگران بازار تهران معلوم الحال بوده و هویتشان مشخص است و واضح بود که به دنبال موج‌سواری از اعتراضات بازاریان بودند.

وی با تأکید بر این‌که مشکلات موجود در اقتصاد کشور و رکود بازار امری بدیهی و واضح است، خاطرنشان کرد: بنده طی دیداری که با اصناف، کسبه، بازاریان و اتحادیه های مختلف بازار تبریز داشتم، از هوشیاری و بصیرت بازاریان تبریز تشکر کردم، در عین حال از مسؤولان اقتصادی کشور می خواهیم به فکر بازار و بازاریان باشند.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تاکید بر این‌که رسانه‌های معاند و وابسته به آمریکا و غرب به دنبال ایجاد تحرکات ضدامنیتی در بازار تبریز بوده‌اند، تصریح کرد: دشمن بازار تبریز را هدف خود قرار داده بود، البته باید به بازاریان تبریز آفرین گفت که مانند سابق بهانه‌ای به دشمن ندادند،

وی با بیان این‌که بازار تبریز بهانه دست سودجویان نداد، افزود: اصناف و بازاریان تبریز طی روزهای اخیر اعلام کردند که خواستار رسیدگی به مشکلات اقتصادی کشور هستند، اما اجازه سوءاستففاده به دشمنان نخواهند داد، ما خدمات اصناف و بازاریان را طول انقلاب و دفاع مقدس فراموش نمی‌کنیم.

وی با تأکید بر این‌که مسؤولان قدر مردم همیشه در صحنه و پایبند به نظام و انقلاب را بدانند، گفت: نباید دست روی دست گذاشت تا مشکلی حادث شود و سپس به فکر چاره بود، اینکه بنده در موضوع کامیونداران هم گفتم که آنها مشکلات اقتصادی و صنفی دارند و اجازه ندهید تا دشمن موج‌سواری از موضوع کنند.

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که باید زودتر مشکلات را حل کنیم تا بهانه‌ای به دست دشمن داده نشود، افزود: مسؤولان اقتصادی کشور باید با سرعت مشکلات اقتصادی را حل کنند و کاری نکنند بعد از ایجاد مشکل کاسه چه کنم دست بگیرند، امروز بیش از هر زمانی به وحدت و همدلی نیاز داریم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن هفته حقوق بشر آمریکایی اظهار داشت: آمریکا بزرگترین حامی تروریسم در جهان بوده و سابقه دولت این کشور در دفاع از حقوق بشر سیاه است، هنوز جامعه بین الملل جنایات این کشور در عراق، ژاپن، یمن، افغانستان، سوریه و دیگر کشورهای اسلامی را فراموش نکرده است.

وی کمک به تروریست‌های صهیونیستی برای ۶۰ سال نسل‌کشی در فلسطین، حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران و حمایت از گروهک تروریستی منافقان را تنها گوشه‌ای از جنایات آمریکا دانست و گفت: مدعیان دروغین حقوق بشر امروز داعیه‌دار مبارزه با تروریسم شده اند./935/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات