۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۵۷۰۶۳۱
حجت الاسلام انصاری خبر داد؛

شرکت بیش از صد طلبه در دوره تابستانه حوزه علمیه گیلان

مدیر حوزه علمیه گیلان از شرکت ۱۰۷ نفر از طلاب حوزه علمیه استان در دوره آموزشی تابستانه خبر داد.
مدیر حوزه علمیه گیلان

حجت الاسلام حسین انصاری، مدیر حوزه علمیه گیلان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت از شرکت 107 نفر از طلاب حوزه علمیه استان در دوره آموزشی تابستانه خبر داد.

وی با بیان این که این دوره از بیست و هفتم خرداد ماه در مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) رشت آغاز شده و تا بیست و ششم مرداد ماه ادامه خواهد داشت، افزود: دوره تابستانه حوزه علمیه گیلان در دو بخش ارتقایی و نواقصی است که با حضور طلاب در حال برگزاری است.

عضو شورای حوزه علمیه گیلان با بیان این که این دوره به دو نیمسال تقسیم شده است، گفت: نیمسال اول از 28 خرداد آغاز و تا 28 مرداد ادامه خواهد داشت و نیمسال دوم نیز از سی ام تیر آغاز و 26 مرداد ماه به پایان خواهد رسید.

حجت الاسلام انصاری با بیان این که در این دوره علمی آموزشی طلابی از شش پایه از مدارس علمیه استان حضور دارند، خاطرنشان کرد: حدود پانزده استاد مجرب حوزه علمیه گیلان در اجرای برنامه های علمی، آموزشی و پژوهشی این دوره مشارکت دارند.

عضو شورای حوزه علمیه گیلان همچنین از برگزاری دروس مهارتی در کنار کلاس های ارتقایی و نواقصی در این دوره علمی آموزشی خبر داد و تصریح کرد: در بخش مهارتی کلاس هایی نظیر، آموزش خط، مکالمه زبان عربی، آشنایی با ادیان، مترجمی زبان قرآن، مهدویت، تربیت مربی روخوانی و روان خوانی، تربیت مربی تجوید و روش سخنرانی با حضور اساتید مجرب حوزه علمیه استان برگزار می شود.

وی در ادامه سخنان خود همچنین به برگزاری برنامه های تفریحی، فرهنگی و ورزشی در کنار کلاس های علمی آموزشی این دوره خبر داد و تصریح کرد: برگزاری اردوی تفریحی و زیارتی و همچنین مسابقات فرهنگی و قرآنی از جمله دیگر برنامه های این دوره تابستانه است.

مدیر حوزه علمیه گیلان، جبران نواقصی، امکان پیشرفت تحصیلی طلاب مستعد به صورت ارتقایی بدون شرط معدل، کاهش دوره تحصیلی سطح یک، آشنایی طالب با اساتید و شیوه های جدید تدریس و تبادل نظرو هم اندیشی طالب استان با یکدیگر و همچنین استفاده بهینه از اوقات فراغت تابستان و جلوگیری از انقطاع تحصیلی را از جمله مهم ترین اهداف برگزاری این دوره آموزشی اعلام کرد.

حجت الاسلام انصاری شرکت در اردوی زیارتی مشهد مقدس برای ممتازین، برگزاری برنامه های ورزشی، اردوهای زیارتی و تفریحی، ارائه گواهینامه پایان دوره برای کلاس های فوق العاده و تجلیل از طلابی که با موفقیت طرح را به اتمام رساندند را از جمله مزایای این دوره آموزشی اعلام کرد.

استاد حوزه علمیه گیلان در بخش دیگری از سخنان خود یکی از مهم ترین توصیه های مقام معظم رهبری به حوزه های علمیه و دانشگاه ها را جنبش نرم افزاری و تولید علم دانست و گفت: این مطالبه مهم تنها در سایه آموزش پژوهش محور بدست خواهد آمد.

وی با بیان این که روش آموزش سنتی با همه فوائدی که دارد نتوانسته است در زمینه تولید و پویایی علم بازدهی کافی داشته باشد، بیان داشت: به همین دلیل باید از ابزار و ظرفیت های روز در این جهت حرکت کنیم.

حجت الاسلام انصاری با تأکید بر این که تبلیغ دین یکی از وظایف مهم و قطعی طلاب حوزه است، گفت: تحقق این امر به دو روش کلاس داری و سخنرانی تحقق پیدا می کند و به همین دلیل در بخش مهارتی، روش کلاسداری و سخنرانی به طور جدی مورد توجه قرار می گیرد.

مدیر حوزه علمیه گیلان به برگزاری کلاس مترجمی زبان قرآن در بخش مهارتی این دوره آموزشی اشاره کرد و افزود: طلاب برای فهم عمیق از قرآن و انتقال آن به جامعه نیازمند آشنایی کامل با ادبیات عرب است که در این دوره آموزشی مترجمی زبان قرآن با محوریت لغت شناسی انجام می گیرد./۹۵۰/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات