۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۵۷۰۶۹۳
مدیر مدرسه علمیه امام القائم:

وحدت و همدلی تنها راه حل برای عبور از بحران اقتصادی است

مدیر مدرسه علمیه امام القائم(عج) با بیان اینکه وحدت و همدلی تنها راه حل برای عبور از بحران اقتصادی است، گفت: یأس و ناامید ساختن مردم حربه دشمن برای سلطه یافتن بر کشور است.
بدری

حجت الاسلام والمسلمین سیدمجتبی بدری مدیر مدرسه علمیه امام القائم(عج)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تاکید بر بصیرت و آرامش مردم در مواجهه با بحران اقتصادی، گفت: گرانی موجود منشأ داخلی و خارجی فراوانی دارد.

وی افزود: سال‌ها است که دشمنان تحریم‌های سختی علیه کشور ما برنامه‌ریزی و اعمال می‌کنند تا بتوانند از این طریق انقلاب اسلامی را نابود کنند.

حجت الاسلام والمسلمین بدری برجام را یکی از دلایل تشدید گرانی دانست و اظهار داشت: مسؤولان سال‌ها به امید مذاکره با دشمن تن به پذیرش برجام دادند و ما شاهد بودیم به جای آنکه ارزانی و رفاه برای مردم ایجاد شود روز به روز با گرانی مواجه شدند و با خروج آمریکا از برجام نیز این گرانی‌ها به شدت افزایش یافت.

مدیر مدرسه علمیه امام القائم(عج) دلیل دیگر گرانی های اخیر را ناظر بر عدم نظارت کافی مسؤولان بر شرکت‌ها، فروشندگان و واردات بی رویه کالای قاچاق دانست و بیان کرد: خریداری اجناس با ارز دولتی و فروش آن به صورت قیمت ارز روز بیانگر عدم نظارت مسؤولان بر خرید و فروش بازار است.

وی افزود: همچنین ندانم کاری برخی مسؤولان و نهادها مانند بانک‌ها در خرید و فروش سکه عاملی شد تا این گرانی‌ها در کشور به وجود بیاید؛ دستگیری سلطان سکه و کشف دو تن سکه همه نشان از ندانم کاری و عدم نظارت مسؤولان دارد.

حجت الاسلام والمسلمین بدری با بیان اینکه شایعات و اخبار کذب خود عاملی برای گران شدن بود، گفت: انتشار شایعات در فضای مجازی سبب شد به گرانی‌های اخیر دامن زده شود و یک فضای مسموم روانی را در کشور ایجاد کند. ملت ما در دوران جنگ تحمیلی با کمترین تجهیزات با دشمن نبرد کردند و سختی‌ها را پشت سرگذاشتند اما به نظر می‌رسد نبرد امروز جنگ احزاب باشد زیرا امروز دشمنان داخلی و خارجی که با انقلاب زاویه دارند به میدان آمدند تا با فشار آوردن به مردم انقلاب را نابود کنند.

مدیر مدرسه علمیه امام القائم(عج) وحدت و همدلی مردم و مسؤولان را راهی برای عبور از مشکلات اقتصادی دانست و عنوان کرد: بی بصیرتی و سادگی در برابر دشمن ضربه‌ای مهلک به ملت ایران وارد خواهد کرد بنابراین همه باید تلاش کنند با هوشیاری و شکیبایی از این بحران عبور کنیم.

وی افزود: امروز دشمن می‌داند که با جنگ نظامی نمی‌تواند ملت ایران را به تسلیم وادار کند از این رو به فشار اقتصادی علیه مردم متوسل شده است بنابراین مردم باید سعی کنند یاس و ناامیدی را از خود دور کرده و برای پویایی اقتصاد داخلی تلاش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین بدری در پایان خاطرنشان کرد: مردم باید بدانند ایران کشوری مقتدر و قدرتمند است بنابراین کمترین حرکت دشمن علیه ایران از سوی سپاه پاسداران بی پاسخ نخواهد ماند./813/ت302/ب1

ارسال نظرات