۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۲
کد خبر: ۵۷۰۹۰۲
امام جمعه سرایان:

یارانه ۴۵ هزار تومانی در این گرانی دوای هیچ دردی نیست

امام جمعه سرایان گفت: مسؤولان موظف هستند مردم را نسبت به نظام اسلامی راضی نگه دارند؛ امروز عده‌ای با سیلی صورت خود را سرخ نگه می‌دارند و امروز خانواده‌ای در این گرانی می‌تواند با یارانه ۴۵ هزار تومانی زندگی کند؟، یارانه ۴۵ هزار تومانی در این گرانی دوای هیچ دردی نیست.
نجمی پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام احمد نجمی‌پور، امام جمعه سرایان ظهر دوشنبه در مراسم سوگواری سالروز شهادت امام جعفرصادق(ع) که در آستان مقدس امامزادگان باقریه(ع) بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: امام صادق(ع) و سایر ائمه اطهار(ع) دو غربت داشتند که یک غربت ظاهری و یک غربت باطنی است.

وی گفت: غربت ظاهری ائمه اطهار(ع) به معنای اینکه ائمه اطهار(ع) بارگاه، حرم، گنبد و گلدسته و زائر ندارند و انسان‌های شیعه نیز به دلیل شرایط زمانه و وجود آل سعود پلید نمی‌توانیم از این غربت ظاهری امامان معصوم گردوغباری برداریم و مقدور نیست که غربت از چهره مظلومانه ائمه بقیع برداریم.

امام جمعه سرایان با بیان اینکه غربت باطنی از غربت ظاهری دردناک‌تر است، افزود: امام صادق(ع) 4 هزار نفر شاگرد داشت و از بزرگان اهل سنت و فرقه‌های مختلف شاگرد مکتب امام صادق(ع) بودند.

حجت الاسلام نجمی‌پور تصریح کرد: هنوز برخی در جامعه امروز گمان می‌کنند امام مرجع علمی است و همواره تدریس می‌کردند و کاری به سیاست نداشتند اما امام صادق(ع) علاوه بر مرجعیت فرهنگی و علمی و داشتن کرسی دانشگاه، مرد مبارزه نیز بودند.

نقش آقازاده‌ها در جمهوری اسلامی ایران برای به انحراف کشیدن انقلاب پررنگ است

وی ادامه داد: اشرافیت و فتنه‌ها نقش بسیار مهمی در انحراف کشیدن نهضت علوی و نبوی داشتند و امروز نیز برخی در جامعه همان نقش را بازی می‌کنند.

امام جمعه سرایان خاطرنشان کرد: انحراف نهضت نبوی بعد از رحلت پیامبراکرم(ص) که دو دستگی ایجاد شد به وجود آمد و کنار زدن امام علی(ع)، ترویج عهدشکنی در سپاه امام حسن مجتبی(ع) و روز عاشورا و شهادت مظلومانه امام حسین(ع) نتیجه آقازاده‌هایی بود که ریشه در اسلام نداشتند.

حجت الاسلام نجمی‌پور با بیان اینکه امروز نقش آقازاده‌ها در جمهوری اسلامی ایران برای به انحراف کشیدن انقلاب پررنگ است، اظهار کرد: برخی در جامعه گمان می‌کنند ایمان دارند و انقلابی هستند لذا آزمایش نمی‌شوند اما قرآن می‌فرماید این افراد آزمایش می‌شوند.

کسانی که ائمه اطهار(ع) را همراهی نکردند مردود و رفوزه شدند

وی با بیان اینکه هر کسی که با ائمه اطهار(ع) بود به موفقیت رسید اما هر کسی که ائمه اطهار(ع) را همراهی نکرد مردود و رفوزه شد، افزود: چه در زمان امام راحل(ره) و چه در زمان رهبر معظم انقلاب برخی از دولت‌ها با سیاست‌های غلط چند کار مهم مانند اعتباززدایی از نظام اسلامی، اعتمادزدایی از جمهوری اسلامی و مشروعیت‌زدایی از رهبری و ولایت انجام دادند.

امام جمعه سرایان گفت: برخی بعد از گذشت 40 سال انقلاب اسلامی با ایجاد فساد و بی بندوباری می‌خواهند مردم از ارزش‌های دینی فاصله بگیرند و ذهن مردم را سیاه می‌کنند و بگویند همه مسؤولان اختلاس‌گر هستند اما اینگونه نیست مسؤولان پاک دست بسیاری داریم هرچند نمی‌توان واقعیت‌ها را انکار کرد.

حجت الاسلام نجمی‌پورعنوان کرد: برخی مدیران نالایق به دلیل کم‌کاری خود کاری می‌کنند که مردم از ارزش‌ها فاصله بگیرند؛ اگر هر کدام از شهروندان از پله‌های ادارات بالا بروند و ناراضی برگردند تیری به جمهوری اسلامی زده شده است.

متاسفانه عده‌ای چهره انقلاب اسلامی را بد جلوه می‌دهند

وی بیان کرد: متاسفانه عده‌ای چهره انقلاب اسلامی را بد جلوه می‌دهند و آشوب سال 78 از دانشگاه تهران آغاز شد و عده‌ای از مسؤولان دانشجویان را تحریک کردند تا در مقابل انقلاب قرار بگیرند و اگر سپاه و بسیج نبود معلوم نیست چه بلایی در 18 تیرماه 78 بر سر جمهوری اسلامی ایران می‌آمد.

امام جمعه سرایان با بیان اینکه 18 تیرماه لکه ننگی بر دولت دوم خرداد بود، اذعان داشت: آشوب‌های آن روز از دانشگاه آغاز شد و دانشجویان را در مقابل نهادهای امنیتی قرار دادند و در ادامه نیز جنگ احزاب را آغاز کردند و در سال 88 جریانات سیاسی را در مقابل رهبری قرار دادند.

دشمنان برای فتنه سال ۹۸ نقشه کشیدند

حجت الاسلام نجمی‌پور گفت: دشمن هر 10 سال برای کشور یک فتنه‌ای پیش‌بینی کرده و داریم به این 10 سال نزدیک می‌شویم و آن‌ها برای سال 98 توطئه کشیدند و نقشه دقیق و برنامه‌ریزی شده دارند؛ یک سر نخ به دست ترامپ و اروپایی‌ها قرار دارد و یک سر نخ نیز در دست مسؤولان نالایق کشور است.

وی با بیان اینکه دشمن از امروز برای سال آینده نقشه دارد، افزود: دشمنان می‌خواستند با برتری تیم ملی ایران در جام جهانی و شلوغی مردم در خیابان‌ها اغتشاش ایجاد کنند که به هدف خود نرسیدند.

امام جمعه سرایان تصریح کرد: کامیون‌داران استان در هفته‌های اخیر اعتراضات به حق داشتند اما این اعتراض پشت میز برخی از مسؤولان استان خاک می‌خورد و این سبب بدبینی مردم نسبت به نظام اسلامی می‌شود.

حجت الاسلام نجمی‌پور عنوان کرد: آن کسی که شب‌ها با دست خالی به خانه می‌رود آیا از انقلاب اسلامی پشیمان نمی‌شود؟، آن جوانی که شغلی ندارد آیا توقع دارید از انقلاب اسلامی دفاع کند؟

یارانه ۴۵ هزار تومانی در این گرانی دوای هیچ دردی نیست

وی بیان کرد: مسؤولان موظف هستند مردم را نسبت به نظام اسلامی راضی نگه دارند؛ امروز عده‌ای با سیلی صورت خود را سرخ نگه می‌دارند و امروز خانواده‌ای در این گرانی می‌تواند با یارانه 45 هزار تومانی زندگی کند؟، یارانه ۴۵ هزار تومانی در این گرانی دوای هیچ دردی نیست.

امام جمعه سرایان با بیان اینکه باید برخی از موضوعات مطالبه شود، گفت: اولویت‌های دشمن برای القای ناکارآمدی نظام است؛ عده‌ای مقصر تمام مشکلات کشور را رهبری و ولایت می‌دانند اما آیا رهبری می‌تواند به جای قوه قضاییه قانون ایجاد کند؟ و آیا برخی از نمایندگان مجلس که نمی‌توانند قانون ایجاد کنند، مقصر رهبر معظم انقلاب است؟

حجت الاسلام نجمی‌پور اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب بارها در مورد حقوق‌های نجومی تذکر دادند اما چه کسی سخنان رهبری را گوش داد!؟، دشمن می‌خواهد مردم را از رهبری جدا کنند.

وی افزود: وحدت تنها راه برون رفت از مشکلات است و نه از رهبری و ولایت جلوتر برویم و نه از ولایت عقب باشیم؛ آن‌هایی که از جلوتر و عقب‌تر از ولایت بودند به نظام اسلامی ضربه زدند./880/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات