۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۵۷۱۰۸۳

انتقاد امام جمعه تبریز نسبت به ممانعت از ورود بانوان چادری به آزمون استخدامی در مرند

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم نسبت به ممانعت از ورود بانوان چادری به آزمون استخدامی در شهرستان مرند انتقاد کرد.
حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجا‌ن شرقی امروز در همایش «حجاب و عفاف» استان که در مصلای امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اهداف دشمنان جابجایی ارزش‌ها و ضدارزش‌ها است.

وی با اشاره به این‌که قبح‌زدایی از گناهان در سطح عمومی جامعه و بی‌توجهی به احکام الهی از دیگر برنامه های دشمن در جوامع اسلامی است، خاطرنشان کرد: دشمنان نظام اسلامی دارای برنامه وسیعی برای نابودی فرهنگ عفاف و حجاب هستند، تا جایی که مردم را نسبت به ناهنجاری‌های اخلاقی و اجتماعی بی‌تفاوت کنند.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که عده‌ای دین‌ستیز در آن سوی مرزها به دنبال تعیین خط و خطوط فرهنگی برای جامعه ایران هستند، تصریح کرد: انتخاب روزی در هفته با عنوان سفید برای کشف حجاب دختران ایرانی، تنها یکی از توطئه های شوم وابستگان به غرب در داخل و خارج از کشور است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر این‌که فرهنگ عفاف و حجاب در نقطه مقابل فرهنگ بی‌بند و باری غرب قرار دارد، افزود: دشمنان نظام یک برنامه وسیع برای از بین بردن فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه دارند، به‌گونه‌ای که با تضعیف بنیان‌های عقیدتی، فکری و ترویج بی‌بند و باری به دنبال تخریب ارزش‌های دینی مردم هستند.

وی با بیان این‌که معرفی الگوهای اصیل ایرانی و اسلامی منجر به تحکیم بنیان‌های اعتقادی در جامعه می‌شود، تصریح کرد: همه فعالان فرهنگی بدانند؛ بهترین راهکار تقابلی با فرهنگ مهاجم غرب، ترویج فرهنگ و باورهای دینی با روش‌های هنرمندانه، خلاقانه و نوآورانه است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که از دیدگاه آموزه های دینی و قرآنی، حجاب؛ انسان را از شر افراد بدسرشت حفظ و نگهداری می‌کند، خاطرنشان کرد: رسانه‌های معاند با ترویج آداب‌های بی‌ارزش و ترویج بی‌بندباری سعی دارند تا ایمان به ارزش‌های دینی مانند عفت و حیا را دچار تزلزل و آسیب کنند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر این‌که یکی از مصادیق تهاجم فرهنگی، ترویج‌ مدگرایی در جامعه است، گفت: دشمنان تا جایی پیش رفته‌اند که که برای ترویج بی‌بند و باری افرادی را برای برای رفت و آمد در ملاءعام با لباس‌های زننده استخدام می کنند، باید مراقب بود و نسبت به مسأله تربیت دینی فرزندان در کانون خانواده توجه شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در پایان نسبت به ممانعت از ورود بانوان چادری به آزمون استخدامی در شهرستان مرند انتقاد کرد و گفت: بنده به مسؤولان و متولیان امر هشدار می‌دهم و به صراحت اعلام می کنم که اگر تا فردا پیگیری و نتیجه نهایی اعلام نشود، در تریبون نماز جمعه موضع‌گیری خواهم کرد./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات