۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۵۷۱۴۱۵
امام جمعه تبریز:

برخورد قهرآمیز و افراطی در ترویج فرهنگ حجاب جایز نیست

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با انتقاد از برخوردهای قهرآمیز و افراط و تفریط در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، گفت: الگوهای اسلامی باید همان‌گونه که در مبانی دینی مورد تأکید قرار گرفته، تبیین و ترویج شوند.
سیدمحمدعلی آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در تجمع بزرگ عفاف و حجاب با حضور بانوان محجبه‌ تبریزی در حدفاصل میدان ساعت تا چهارراه باغشمال برگزار شد، اظهار داشت: حجاب امر الهی بوده و شارع مقدس به عنوان یکی از احکام دین حفظ آن را واجب کرده و حقی بر بندگان محسوب می شود.

وی با بیان این‌که بانوان با حفظ حجاب می‌توانند اطاعت را که روح و پیام اصلی بشریت است؛ اثبات کنند، خاطرنشان کرد: اگرچه حجاب در ظاهر افراد ظهور پیدا می‌کند؛ اما این امر برخاسته از اعتقادات و باورهای درونی انسان است، از سوی دیگر عفاف خود نوعی حجاب درونی است که انسان را از معصیت باز می‌دارد.

امام جمعه تبریز حجاب را میوه عفاف دانست و افزود: یکی از برکات پیروزی انقلاب اسلامی ایران جاری شدن احکام الهی در سطوح مختلف اجتماعی بوده است، به برکت انقلاب زن جایگاه حقیقی خود را یافت و امروز نه تنها در خانواده نقش تربیتی بر عهده دارد، بلکه در فعالیت های اجتماعی نیز مشارکت دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان این‌که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حجاب در جامعه رونق گرفت و به معنای واقعی کلمه مورد توجه اقشار مختلف قرار گرفت، گفت: طی سال‌های گذشته شاهد کم مهری‌ عده‌ای نسبت به مسأله حجاب هستیم که یکی از علل آن ضعف در تبیین مبانی دینی و اسلامی است.

وی عدم برنامه‌ریزی مناسب برای ترویج و تبیین اهمیت فرهنگ حجاب و عفاف را از دیگر عوامل بروز برخی ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی دانست و افزود: تساهل و تسامح در اجرای احکام واجب الهی جایز نیست، متأسفانه گاهی مشاهده می شود که نهادهای متولی امور فرهنگی و دینی نسبت به مباحث اعتقادی اهتمام جدی و لازم را ندارند.

امام جمعه تبریز با انتقاد از برخوردهای قهرآمیز و افراط و تفریط در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب گفت: الگوهای اسلامی باید همان‌گونه که در مبانی دینی مورد تأکید قرار گرفته، تبیین و ترویج شوند، برخی کج‌سلیقگی‌ها در مباحث فرهنگی منجر به ضدتبلیغ می شود که باید بدان توجه کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به این‌که فرهنگ حجاب و عفاف مورد هجمه جدی دشمنان در قالب جنگ نرم قرار گرفته است، ابراز کرد: دشمنان با شیوه‌های گوناگون تبلیغی و رسانه‌ای هجمه گسترده‌ای علیه مبانی اخلاقی راه‌اندازی کرده اند که آگاهی و هوشیاری در برابر چنین مسائلی ضرورت دارد./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات