۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۵۷۲۴۵۸
امام جمعه تبریز:

ساده زیستی مورد توجه ائمه جمعه قرار گیرد

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم جذب حداکثری و دفع حداقلی، هدایت گری و بصریت بخشی را از وظایف ائمه جمعه دانست و گفت: ساده زیستی ائمه جمعه موضوعی لازم و ضروری است.
ستادهای نماز جمعه سیدمحمدعلی آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در گردهمایی مسؤولان ستادهای نماز جمعه استان اظهار داشت: نماز عبادی و سیاسی جمعه پشتوانه نظام اسلامی بوده و بواسطه اینکه جای مهمی دارد، منشأ وحدت در جامعه است.

وی با بیان این‌که آگاهی دهی سیاسی به مردم و اصلاح اخلاقی جامعه ۲ وظیفه اساسی ستادهای برگزاری نماز جمعه و ائمه جمعه در جامعه اسلامی است، افزود: نماز جمعه بهترین فرصت برای تبیین و تشریح آموزه های دینی و انقلابی و اندیشه های سیاسی است البته زمانی خطبه های آن اثرگذار خواهد بود که کوتاه ایراد شود.

امام جمعه تبریز ادامه داد: ستادهای برگزاری نماز جمعه نقش موثر فرهنگی در جامعه دارند، اما نباید در برگزاری مراسم‌هایی که در کنار این فریضه عبادی و سیاسی انجام میگیرد حزبی و جناحی عمل شود، نهاد نماز جمعه و تربیون این آئین عبادی نباید در اختیار فرد یا گروه خاص قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم ساده زیستی ائمه جمعه را موضوعی ضروری دانست و خاطرنشان کرد: باید برای مقابله با هجمه های دشمنان این سنگر از همه جهات تقویت شود. چراکه بعد از پیروزی انقلاب نماز جمعه برکات و ثمرات زیادی داشته است؛ به طوری که در زمان جنگ رزمندگان از نماز جمعه ها جذب جبهه ها می شدند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: نماز جمعه سنگر دفاع معنوی در برابر دشمنان است و باید مسائل دینی و آگاه سازی سیاسی هر روز بیشتر در آن مطرح شود؛ تبعیت کامل سیاسی از امام مسلمین، حفظ و تقویت اصل و ارکان نظام، ارتقای وحدت و برادری از جمله وظایف خطیر مسؤولان ستادهای نماز جمعه است.

وی ایستادگی عزتمندانه و مقابله با دشمنان، جذب حداکثری و دفع حداقلی، هدایت گری و بصریت بخشی، امید بخشی و نشاط آفرینی عمومی، دعوت به قانون مداری و حرکت در چارچوب قوانین کشور را دیگر رسالت های ائمه جمعه برای پیشبرد اهداف انقلاب و نظام اسلامی برشمرد./935/پ203/ب1

ارسال نظرات