۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۵۷۳۰۸۲
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم:

حراست باید قانون مدار، حافظ حقوق و مایه آرامش کارکنان باشد

امام جمعه تبریز گفت: نیروهای حراست در نظام تعلیم و تربیت با قانون مداری و حفاظت از سرمایه نیروی انسانی و همچنین حفظ آبروی و عزت آنها، محیطی فراهم میک نند تا معلمان با اندیشه های دینی و انقلابی نسلی حق طلب و مطالبه گر تحویل جامعه دهند.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در همایش تخصصی مسئولان حراست آموزش و پرورش سراسر کشور با بیان اینکه صیانت از آرمان انقلاب و ارزش های نظام و دستاوردهای آن با ایجاد فضای سالم‌ و امن در مجموعه های آموزشی و پرورشی محقق می‌شود، گفت: فلسفه وجودی حراست‌ها در ادارات حفظ و حراست نسبت به آرمان‌های انقلاب اسلامی و صیانت از ارزش‌های انقلابی و اسلامی و به ‌طورکلی دستاوردهای نظام است.

وی افزود: ایجاد فضای سالم و امن کاری، پیشگیری از تخلفات و صیانت از حیثیت و جایگاه کارکنان سازمان و رعایت اصل احترام و تکریم ارباب‌رجوع در راستای حراست در مجموعه های اداری است.

امام جمعه تبریز با اشاره به وظایف نیروی حراست گفت: این وظایف به ۴ بخش حفاظت از پرسنل در برابر آسیب ها و صدمات، حفاظت فیزیکی تمامی اماکن و ساختمان های آموزش و پرورش، حفاظت از اطلاعات دانش آموزان و معلمان در سامانه های اطلاعاتی، حفاظت اسناد طبقه‌بندی شده و یا پیشگیری از جعل مدارک تقسیم بندی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه تمامی این بخش ها در حراست مهم هست، اما مهمترین بخش، نیروی انسانی به عنوان سرمایه اصلی آموزش و پرورش و نظام هست، تصریح کرد: باید فضایی ایجاد شود که معلمان در آرامش و آسایش باشند تا بتوانند در محیط مدرسه وظیفه تعلیم و تربیت را انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: اگر ما آرامش و امنیت روانی را از معلم بگیریم، و اضطراب و استرس برای معلم بوجود آوریم، معلم ما نمی تواند از توانمندی ها و قابلیت های خود در کلاس درس استفاده کند. 

امام جمعه تبریز با تاکید بر این‌که لازم است با معلمان نجیب و دلسوزمان، محترمانه و توأم با کرامت برخورد کنیم، گفت: اگر معلم ما نتواند شجاعانه حرفش را بزند نمی تواند دانش آموزی شجاع و حق طلب تربیت کند که در آینده در مقابل دشمنان متعدد انقلاب اسلامی ایستادگی کند.

وی تصریح کرد: مسئولان حراست باید بدانند که سرمایه اصلی نظام نیروی انسانی است و یکی از اصلی ترین سرمایه های نیروی انسانی، آبرو و عزتش است، سرمایه های مختلف ممکن است روزی باشند یا نباشند و با کمی کار و فعالیت آنها را به دست آورد اما آبرو و عزت بعنوان سرمایه ای است که بتدریج بدست می آید و اگر به هر دلیلی به آن آسیب برسد؛ جبران آن آسیب دیدگی سخت است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم معلمان را افرادی دلسوزی، نجیب و علاقمند به نظام عنوان کرد و گفت: کمترین موارد را میان معلمان داشته ایم که بخواهند صدمه ای به نظام بزنند اما ممکن است گروه های الحادی و فرقه ها در نظام تعلیم و تربیت تلاش هایی داشته باشند که باید تمام این فعالیت ها را حراست ها تحت نظر داشته و عکس‌العمل مناسب به آنها نشان دهند./۹۳۵/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات