۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۵۷۴۵۷۶
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری:

سیاسی بازی مهمترین آفت امروز کارهای فرهنگی است

حجت الاسلام امیری، سیاسی بازی را مهمترین آفت امروز کارهای فرهنگی بیان کرد و گفت: دشمن شناسی مهمترین شاخصه سرباز عرصه امور فرهنگی است.
حجت ‌الاسلام حسن امیری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت ‌الاسلام حسن امیری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری، پیش از ظهر امروز در نشست هم اندیشی فعالان فرهنگی این استان، با تأکید بر اینکه کار فرهنگی باید مهمترین اولویت دستگاه ها باشد، خاطرنشان کرد: زیبا، شیوا و عمیق بودن لازمه کار فرهنگی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی همدلی و همگرایی را از مهمترین نیازهای یک کار فرهنگی درست برشمرد و بیان کرد: باید در کارهای فرهنگی از همه ظرفیتها و سرمایه ها نهایت استفاده را بکنیم و این یک شرط است.

حجت الاسلام امیری با تأکید بر اینکه دشمن با همه توان وارد میدان تهاجم فرهنگی شده است، اظهار کرد: متأسفانه ما هنوز نتوانسته ایم از تمام سرمایه های فرهنگی خود نهایت استفاده را بکنیم و تا این کار انجام نشود، نمی توانیم در عرصه فرهنگی موفق باشیم.

وی استفاده از ظرفیت حوزه های علمیه برای رشد و پویایی امور فرهنگی را ضروری بیان کرد و ادامه داد: همه طلاب نمی توانند بر کرسی اجتهاد بنشینند؛ باید از ظرفیت طلاب خوش فکر برای رشد فرهنگی عموم مردم نهایت استفاده را انجام دهیم.

حجت ‌الاسلام امیری با تأکید بر اینکه ترویج سبک زندگی اسلامی باید محور همه فعالیتهای فرهنگی قرار گیرد، اظهار کرد: باید طعم سبک زندگی اسلامی را به مردم بچشانیم و این کار آسانی نیست؛ اگر مردم در مسیر سبک زندگی اسلامی قرار گرفتند، همه مشکلات آنها برطرف می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری، سیاسی بازی را مهمترین آفت امروز کارهای فرهنگی بیان کرد و افزود: دشمن شناسی مهمترین شاخصه سرباز عرصه امور فرهنگی است؛ باید با شناخت دشمن در مسیر مقابله با جنگ نرم دشمن قرار بگیریم.

این مقام مسؤول در ادامه به نقش وقف و موقوفات در ترویج امور دینی و فرهنگی اشاره کرد و ادامه داد: باید واقفان را به سمت نیازهای روز جامعه هدایت کرده تا بتوانیم گوشه ‌ای از نیازهای مردم و به خصوص جوانان را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کارشناسانی در ادارات اوقاف و امور خیریه هستند که خیران را به سمت نیازهای روز جامعه مشاوره می ‌دهند، گفت: احکام اسلامی و قاعده‌ های فقهی همیشه این قابلیت را دارند که در زمان‌ های مختلف متناسب با نیازها و اقتضائات روز باشند./9457//۲۰۳/خ

ارسال نظرات