۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۴
کد خبر: ۵۷۸۱۹۷
همزمان با دهه نخست محرم صورت گرفت؛

اعزام بیش از ۱۰۰ مبلغ دینی به مناطق مختلف استان چهارمحال و بختیاری

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری گفت: امسال بیش از ۱۰۰ مبلغ خواهر به مناطق مختلف استان برای تبلیغ احکام دین و ترویج فرهنگ عاشورا در بین عموم اعزام شدند.
حوزه علمیه خواهران

خانم فاطمه اسکندری، معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، ماه محرم را بهترین فرصت برای نشر معارف ناب اسلام محمدی(ص) در جامعه دانست و گفت: دهه نخست محرم بهترین فرصت برای انجام امور تبلیغی طلاب است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه هرساله همزمان با ایام الله دهه نخست ماه محرم طلاب و دانش آموختگان مدارس علمیه خواهران استان همپای حوزه های علمیه برادران به مناطق مختلف شهری و روستایی استان اعزام می شوند، اظهار کرد: امسال نیز با محوریت سازمان تبلیغات اسلامی استان بیش از 100 مبلغ خواهر به مناطق مختلف استان برای تبلیغ احکام دین و ترویج فرهنگ عاشورا در بین عموم اعزام شدند.

اسکندری تقویت باورهای دینی و رفع شبهات دینی را مهمترین رسالت مبلغان دینی در ماه محرم دانست و افزود: رشد فکری و معنوی مردم و عمق بخشیدن به اعتقادات دینی آنها باید مهمترین اولویت مبلغان دینی باشد که این مهم با توجه به امور اخلاقی و معرفتی محقق می شود.

وی همچنین به برگزاری ویژه برنامه های سوگواری و عزاداری با محوریت بصیرت افزایی در مدارس علمیه خواهران این استان همزمان با دهه نخست محرم اشاره کرد و ادامه داد: بیش از 50 عنوان ویژه برنامه معرفتی، اخلاقی و بصیرتی در مدارس علمیه خواهران استان در این ایام برگزار می شود.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به همزمانی آغاز سال تحصیلی طلاب با ایام الله ماه محرم خاطرنشان کرد: این همزمانی سبب شده است مراسم های آغاز سال تحصیلی طلاب رنگ و بوی زینبی به خود بگیرد و این همان چیزی است که حوزه های علمیه خواهران دنبال می کنند.

این مقام مسؤول، طلاب خواهر را ادامه دهنده راه حضرت زینب(س) بیان کرد و گفت: افتخار ما این است که طلاب فاطمی و زینبی تربیت کنیم و ادامه دهنده راه امام حسین(ع) باشیم و این رسالت امروز ما است./9457/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات