۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۵۷۹۷۰۵
حجت الاسلام سالک در گفت وگو با رسا:

عدم شفافیت منجر به تردید مردم نسبت به عملکرد مسؤولان می شود

نماینده مجلس شورای اسلامی از عدم تصویب طرح شفافیت آرای نمایندگان در مجلس ابراز تأسف کرد و گفت: مخالفان این طرح دلایل مختلفی را برای عدم رأی مثبت ذکر می کنند که قانع کننده نیست.
حجت الاسلام سالک

حجت الاسلام احمد سالک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اصل اهمیت شفاف سازی آرای نمایندگان مجلس گفت: این بحث ریشه در صداقت جامعه دارد، هر چه در جامعه صداقت بیشتری وجود داشته باشد، شفافیت نسبت به عملکرد افراد روشن تر خواهد شد.

وی با بیان این که اگر در جامعه شفافیت وجود نداشته باشد، افراد نسبت به عملکرد مسؤولان تردید خواهند کرد، اظهار داشت: از سوی دیگر اگر مردم نسبت به اموری که مربوط به خودشان است آگاه باشند و صداقت را در رفتار وکلای خود ببینند، شکی نیست که نسبت به عملکرد مسؤولان تردیدی نخواهند داشت.

حجت الاسلام سالک از عدم تصویب طرح شفافیت آرای نمایندگان در مجلس ابراز تأسف کرد و ابراز داشت: 160 نفر از نمایندگان مجلس طرح شفافیت آرای نمایندگان را امضا کردند، اما تعداد 52 نفر به آن رأی مثبت دادند؛ مخالفان دلایل مختلفی را برای عدم رأی مثبت ذکر می کنند که قانع کننده نیست.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که بحث شفافیت باید در همه ابعاد حاکمیتی و مدیریتی کشور به صورت قوی اجرایی شود، بیان کرد: البته ناگفته نماند برخی از مسائل در متن سیاستگذاری ها وجود دارد که دارای طبقه بندی بوده که نمی توانیم آن ها را با عنوان شفافیت مطرح کنیم تا دشمن سوء استفاده کند، بنابراین اسرار و اطلاعات امنیتی نظام باید محفوظ باقی بماند.

وی یادآور شد: طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس به دنبال آن است که کاری کند تا مردم نسبت به عملکرد نمایندگان خود در مجلس مطلع باشند و بر اساس آن از وکلای خود در امر قانون گذاری مطالبه داشته باشند./841/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات