۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۸
کد خبر: ۵۸۰۵۲۷
مدیر مدرسه علمیه دارالسلام مطرح کرد؛

رابطه آرامش و قناعت در کسب روزی

حجت الاسلام اسکندری گفت: انسان هر اندازه در کسب روزی قانع باشد آرامش روحی بیشتری خواهد داشت.
حجت الاسلام اسکندری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین اسکندری مدیر مدرسه علمیه دارالسلام در کلاس درس اخلاق که امروز در این مدرسه علمیه برگزار شد، گفت: از ائمه هدی روایت است که انسان در کسب رزق و روزی فقط باید به خدا توکل کند.

وی افزود: انسان هر اندازه در کسب روزی قانع باشد آرامش روحی بیشتری خواهد داشت؛ کسی که به جهان بینی توحیدی و امدادهای غیبی و الهی هیچ اعتقادی ندارد در واقع صاحب جهان بینی مادی و ماتریالیستی است.

مدیر مدرسه علمیه دارالسلام ابراز داشت: دنیای انسان به اندازه ای می‌تواند به داد او برسد که آخرت او را اصلاح کرده و در عالم قیامت نجات‌بخش او از آتش باشد.

وی در ادامه بیان داشت: اگر طلبه یا هر شخص دیگری بدون اینکه مراتبی در کسب علم و ادب و معرفت داشته باشد ادعای عرفان کند، قطعاً ادعایی پوچ و توخالی است زیرا شخص عارف حتماً درون و بیرونی هماهنگ دارد.

حجت الاسلام اسکندری اظهار داشت: اگر هر کار و ادعایی در وقت و زمان مناسب خود صورت نگرفته و به جاافتادگی مطلوب نرسیده باشد، تنها شکل، ادا و اطواری خواهد بود که همه در راست بودن آن شک خواهند کرد.

مدیر مدرسه علمیه دارالسلام در ادامه بیان داشت: کسی که مسیر درست و برنامه ریزی صحیحی در زندگی نداشته باشد حتماً به گناه و آلودگی کشیده خواهد شد و دلایل او برای گناه نیز تنها توجیه و سرپوشی برای فرار از حساب و کتاب است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انسان عاقل کسی است که ادب‌پذیر است و با یک موعظه و رفتار خوب عملکرد خود را اصلاح و تصحیح می‌کند؛ حتماً نباید منتظر باشیم آبرو و شخصیت‌ ما خدشه دار شود تا پند و نصیحت دیگران را قبول کنیم./۹۶۹/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات