۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵
کد خبر: ۵۸۰۶۸۷
سرمقاله؛

مسوولیت‌پذیر باشید

در حدود ۷۰ ماه اخیر دولتی بر سر کار است که خود را وامدار اصلاح‌طلبان می‌داند و سهمیه قابل توجهی از کارگزاران حکومتی را در اختیار آن‌ها قرار داده و دوم خردادی‌ها هم، خود را نقش‌آفرین محوری در پیروزی‌های انتخاباتی آن می‌دانند.
اصلاح طلبان، اصلاح طلب

به گزارش خبرگزاری رسا، تجربه تاریخی نشان داده که در عصر جمهوری، نمی‌توان ایران را با یک جناح سیاسی اداره کرد و در طول چهار دهه گذشته به فراخور ایام هر دو جریان سیاسی مطرح، قدرت اجرایی کشور را در اختیار داشتند، هرچند که سهم و زمان جریان دوم خرداد بیش از جریان اصولگراست.

در حدود 70 ماهه اخیر هم، دولتی بر سر کار است که خود را وامدار اصلاح‌طلبان می‌داند و سهمیه قابل توجهی از کارگزاران حکومتی را در اختیار آن‌ها قرار داده و دوم خردادی‌ها هم، خود را نقش‌آفرین محوری در پیروزی‌های انتخاباتی آن می‌دانند.

با این همه به نظر می‌رسد جناح مذکور با اتخاذ سیاستی سیاست‌بازانه، در حال خالی کردن پشت دولت و قرار گرفتن خود در موضع منتقد است؛ آن‌هم در شرایطی که هم در مجلس فراکسیون بزرگی دارند، هم در شوراهای اقماری اقتصادی پیرامونی فراقوه‌ای و هم در شورای شهر کلانشهرها.

گویا برخی از آن‌ها به این فکر افتاده‌اند تا با عبور از روحانی و بزرگ‌نمایی و سرعت دادن به شکست‌های دولت، جریان خود را به‌عنوان آلترناتیو وضع کنونی معرفی کنند. در این زمینه از جنگ‌های رسانه‌ای گرفته تا نامه‌پراکنی‌های جنجالی و اظهارنظرهای خبرساز برای تحقق این راهبرد بهره می‌برند.

حال آنکه با این روند، اولاً مسوولیت‌ناپذیری و سیاسی‌کاری خود را نزد افکار عمومی برجسته‌تر می‌کنند و در ثانی، به‌دلیل چسبندگی واقعی با دولت، در همه مصائب آن شریک‌اند و با فضاسازی نمی‌توانند بر این واقعیت، پوششی بگذارند./۹۶۹//۱۰۲/خ

منبع: صبح‌نو

ارسال نظرات