۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۵۸۱۰۸۸
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران:

مشاوره چراغی برای رشد و تعالی علمی و معنوی طلاب است

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که مشاوره از بروز بسیاری از مشکلات احتمالی در حوزه جلوگیری خواهد کرد، گفت: مشاوره چراغ هدایتی برای رشد و تعالی علمی و معنوی طلاب است.
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران امروز در نشست مشترک معاونان تهذیب و مشاوران مرکز مشاوره حوزه علمیه استان در ساری با اشاره به این که خوشبختانه در سال های اخیر شاهد گسترش فرهنگ مشاوره در مدارس علمیه هستیم، گفت: این موضوع بسیار مهم به طور حتم موجب رونق فعالیت های علمی و آموزشی در حوزه خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که مشاوره از بروز بسیاری از مشکلات احتمالی در حوزه جلوگیری خواهد کرد، افزود: مشاوره چراغ هدایتی برای رشد و تعالی علمی و معنوی طلاب است.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که یکی از مهم ترین مشکلات امروز عدم آشنایی طلاب جدید الورود با فضای حوزه است، خاطرنشان کرد: همراهی مشاور با طلبه می تواند بسیاری از تضادهای فکری که ذهن طلبه وجود دارد را پاک کند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که مسیری که یک طلبه در آن قدم نهاده ممکن است با مشکلات و سختی های بسیاری همراه باشد، بیان داشت: اگر یک فرد مطمئنی در طول مسیر با طلبه همراه نباشد ممکن است فرد از مسیر اصلی منحرف شود.

وی با اشاره به این که در گذشته مسأله مشاوره در مدارس علمیه کمرنگ بود، افزود: اما در حال حاضر موضوع مشاوره به طور کاملاً تخصصی و با روش های علمی در حال اجرایی شدن بوده و آثار و برکات خوبی نیز در پی داشته است.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که مشاوره راه صحیح را به طلبه نشان می دهد، خاطرنشان کرد: طلبه ای که به دلیل عدم آگاهی مسیر صحیح را گم کند نمی تواند به جایگاه واقعی خود در جامعه دست پیدا کند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که آسیب های بسیاری در طول دوران تحصیل یک طلبه را تهدید می کند، بیان داشت: اگر این آسیب ها به موقع شناسایی و راهکاری مناسب و علمی برای آن پیدا نشود به طور حتم مانعی بزرگ برای تعالی علمی و معنوی طلاب خواهد بود.

وی با بیان این که خوشبختانه به همت مدیریت حوزه علمیه و حمایت های قم، مرکز مشاوره حوزه علمیه مازندران چند سالی است که در استان فعال خود را آغاز کرده است، افزود: در حال حاضر بیش از سی مشاور در این مرکز مشغول فعالیت هستند./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات