۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۵۸۳۴۶۹
امام جمعه تبریز:

سپاه از ظرفیت حوزه های علمیه بهره‌مند شود

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تأکید بر نقش معنوی روحانیت در سپاه گفت: نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رسالت مهم، تعیین‌کننده و سرنوشت‌ساز بر عهده دارد.
سیدمحمدعلی آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در دیدار معاونان نمایندگی های ولی فقیه در سپاه اظهار داشت: نماینده ولی فقیه در سلسله مراتب سپاه، تربیت دینی و انقلابی پاسداران را بر عهده دارد.

وی با بیان این‌که روحانیان فعال در نمایندگی ولی فقیه هدایت در مسیر ارزش‌های اسلامی و انقلابی را عهده‌دار هستند، خاطرنشان کرد: بر اساس تدابیر و رهنمودهای مقام معظم فرماندهی کل قوا، فلسفه وجودی نمایندگی ولی فقیه در سپاه حفظ معنویت و ارتقای آن است.

امام جمعه تبریز ادامه داد: معظم له در دیدار مسؤولان نمایندگی ولی فقیه در سپاه فرمودند؛ «قوام سپاه به روحیه انقلابی و ایمان جوانان آن است. برادران عقیدتی سیاسی که در سپاه مشغول هستند،‌ این کار را بایستی خیلی مهم بشمارند.»

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بر اساس این رسالت مهم، تعیین‌کننده و سرنوشت‌ساز، می‌بایست اسلام ناب مبتنی بر ولایت‌محوری و فرهنگ جهاد فی‌سبیل‌الله را، همانند خونی حیات‌بخش در رگ‌های سپاه جاری سازد و آن را در تفکر، اندیشه و تمامی حوزه‌های کارکردی و عملکردی سپاه و بسیج متجلی کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که سپاه نیروی معنوی با روحیه جهادی و انقلابی است، افزود: ارتقای معنویت و بصیرت دینی و تقویت روحیه جهادی و انقلابی آحاد فرماندهان و پاسداران و بسیجیان و خانواده‌های آنان با بهره‌گیری از حوزه‌های علمیه و استفاده از روحانیون عالم و عامل و اثرگذار و هماهنگ با سیاست‌های ابلاغی و تعامل هم‌افزا به فرماندهی کل سپاه مورد انتظار است.

امام جمعه تبریز افزود: سپاه دارای ماهیت دینی، انقلابی، جهادی، ولایی و مردمی است و بر اساس همین ماهیت، عناصر اصلی هویت‌ساز و قدرت‌آفرین سپاه، ویژگی‌های مکتبی این نهاد انقلابی و آحاد پاسداران می‌باشد.

وی با بیان این‌که اخلاص، پارسایی، تعبد از جمله ویژگی‌های فضیلت‌بخش، سپاه است که این نیرو را از تمامی نیروهای مسلح در دنیا متمایز ساخته تصریح کرد: سپاه، یک مجموعه صد در صد نظامی و صد در صد مکتبی به معنای صحیح و دقیق کلمه است./۹۳۵/پ۲۰۳/ق

ارسال نظرات