۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۵۸۳۶۴۷
آيت الله نمازي:

معرفت شناسي خلأ حوزه علميه، دانشگاه و مدارس است

نماينده ولي فقيه در كاشان امام شناسي را يكي از مواعظ امام رضا(ع) در كتب حديث دانست و گفت: بحث معرفت شناسي امروز يكي از موضوعاتي است كه خلأ آن در حوزه هاي علميه، دانشگاه و مدارس ديده مي شود.
آيت الله نمازي آيت الله نمازي آيت الله نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي بعد از ظهر امروز در ديدار مدير و اعضاي كارگروه دفتر رابط نمايندگي آستان قدس رضوي در كاشان، گفت: پوشيدن لباس خدمت به زائران امام رضا(ع) توفيق و نعمت بزرگي است كه نصيب خادم ياران امام(ع) شده است و بايد قدر جايگاه خود را بدانند.

وي با تأكيد بر تقويت معرفت شناسي در خادم ياران امام رضا(ع) اظهار داشت: خادم ياران امام رضا(ع) در هرلحظه عمر بايد خود را در محضر امام خود ببيند و متوجه باشند در چه جايگاهي قرار دارند و  قدر اين جايگاه را كه نصيب هركسي نمي شود را بدانند.

آيت الله نمازي با اشاره به اينكه خادم امام رضا(ع) داراي تعاريف و ويژگي هاي شخصي و معنوي است، گفت: خادمان امام رضا(ع) كه توفيق و سعادت پوشيدن لباس خادمي امام رئوف را دارند  داراي ويژگي هاي معنوي هستند كه اين ويژگي را بايد در خودشان تقويت كنند.

نماينده ولي فقيه در كاشان با بيان اينكه خادم امام رضا(ع) بايد صلاحيت لازم را براي خادمي حضرت داشته باشد، افزود: خادم امام رضا(ع) كه افتخار پوشيدن لباس خادمي را دارد بايد خالص و به دور از هر گناهي باشد، نه اينكه هر گناهي را كه دوست داشته باشد مرتكب شود.

آيت الله نمازي در ادامه به برخي از ويژگي هاي معنوي خادمان امام رضا(ع) نيز اشاره كرد و گفت: بخشي از شرح وظايف خادمان مادي و برخي  ديگر معنوي است كه يكي از فعاليت هاي معنوي آن فراهم كردن زمينه اعزام افراد ضعيف و بي بضاعت جامعه به مشهد مقدس و زيارت امام رضا(ع) است.

وي  همچنين يكي از كارهاي اولويت دار دفتر رابط نمايندگي آستان قدس رضوي در كاشان را كمك به دانش آموزان و دانشجويان بي بضاعت براي ادامه تحصيل و جلوگيري از ترك تحصيل آنها  دانست و ادامه داد: برخي دانش آموزان و دانشجويان بي بضاعت كه از افراد با استعداد و نخبه هستند به دليل مشكلات مالي از ادامه تحصيل باز مي مانند و سبب هدر رفتن سرمايه نسل جوان كشور مي شود.

نماينده ولي فقيه در كاشان ساختن مدرسه و دانشگاه از سوي خيرين مدرسه ساز را قابل تقدير خواند و گفت: خيرين در كنار ساخت مدارس دانش آموزان و دانشجويان بي بضاعت را حمايت كنند تا آنها بتوانند تحصيلات خود را ادامه دهند و مجبور به ترك تحصيل نشوند.

آيت الله نمازي همچنين يكي از فعاليت اولويت دار دفتر رابط نمايندگي آستان قدس رضوي در كاشان را فعاليت هاي فرهنگي دانست و افزود: شخصيت امام رضا(ع) يك شخصيت جامع و  فراگيري است كه مواعظ زيادي از حضرت در كتب حديث است كه بايد استخراج و زمينه اجراي آن در جامعه فراهم شود.

به گفته وي، بحث معرفت شناسي امروز يكي از موضوعاتي است كه خلا آن در حوزه هاي علميه و دانشگاه و مدارس ديده مي شود.

در ادامه مصطفي معروفي مدير دفتر رابط نمايندگي آستان قدس رضوي در كاشان، گفت: تاكنون يكهزار نفر از افرادي كه تاكنون موفق به تشرف حرم امام رضا(ع) نشده  و يا بيش از 5 سال از تشرف آنها گذشته بود به مشهد اعزام شدند.

وي از جذب 160 خادم يار خبر داد و يادآور شد: از اين تعداد 40 نفر موفق به ثبت نام حضور در شيفت هاي حرم مطهر امام رضا(ع) شده اند كه اين افراد تنها هزينه اياب و ذهاب به مشهد راپرداخت مي كنند.

مدير دفتر رابط نمايندگي آستان قدس رضوي در كاشان وقف نذر براي تشويق خيرين به وقف براي حضرت را يكي از اقدامات انجام شده اعلام كرد و ابراز اميدواري كرد خيرين بيشتري در وقف نذر شركت داشته باشند.

معروفي فعاليت هاي دفتر رابط نمايندگي آستان قدس رضوي در كاشان را در قالب 8 كارگروه اعلام كرد و افزود: مهمترين هدف فعاليت كارگروه ها خدمت به زائران امام رضا(ع) و مردم بي بضاعت جامعه است كه در اين رابطه شناسايي محرومين جامعه و تحت پوشش قرار دادن آنها در اولويت برنامه ها است.  

به گفته وي، در حال حاضر بيش از 90 نفر از خادم ياران در انتظار آموزش هستند تا بعد از كسب آموزش هاي لازم بتوانند وارد عرصه كار خادمي ياري شوند./1307/پ203/ب1

ارسال نظرات