۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۴
کد خبر: ۵۸۳۷۴۲

کارکردها و راهکارهای وحدت حوزه و دانشگاه بررسی می‌شود

همایش علمی «وحدت حوزه و دانشگاه؛ کارکردها و راهکارها» در هشت محور اصلی به همت حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی برگزار خواهد شد.
وحدت حوزه و دانشگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، نشست مشورتی اعضای دبیرخانه‌ دائمی وحدت حوزه و دانشگاه استان آذربایجان‌ شرقی، با موضوع بررسی راهکارهای تحقق عینی و عملی وحدت حوزه و دانشگاه در راستای توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در تبریز برگزار شد.

حجت الاسلام احمد مطهری‌اصل، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در این نشست با اشاره به آغاز فعالیت دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه استان با پیگیری رییس عالی حوزه علمیه آذربایجان اظهار داشت: این دبیرخانه در راستای استفاده از ظرفیت نخبگان و صاحب نظران حوزه و دانشگاه در تحقق عملی وحدت حوزه و دانشگاه حدود یک سال است که فعالیت دارد.

وی با اشاره به تصمیم دبیرخانه نسبت به برگزاری همایش «وحدت حوزه و دانشگاه؛ کارکردها و راهکارها» در تبریز، خاطرنشان کرد: مقالات صاحب نظران حوزه و دانشگاه طی فراخوانی که طی روزهای آینده منتشر خواهد شد، جمع آوری می شود و مقالات برتر مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

به گفته حجت الاسلام مطهری‌اصل؛ چیستی و چگونگی وحدت حوزه و دانشگاه، چالش ها و راهکارها، ضرورت و اهداف وحدت حوزه و دانشگاه، وحدت حوزه و دانشگاه در منظومه فکری امام و رهبری، وحدت علم و دین بستر ساز وحدت حوزه و دانشگاه، گستره وحدت حوزه و دانشگاه در عرصه مبانی معرفت شناختی از جمله محورهای این همایش است.

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی ادامه داد: وجود شناختی و ارزش شناختی، نقش وحدت حوزه و دانشگاه در تحقق تمدن نوین اسلامی، شاخص های الگوی جامع حوزه و دانشگاه تراز انقلاب اسلامی و ارزیابی سیر وحدت حوزه و دانشگاه در چهلمین سال از پیروزی انقلاب اسلامی از دیگر محورهای این همایش است.

گفتنی است، علاقه‌مندان و صاحب ‌نظران می‌توانند مقالات خود را تا تاریخ ۵ آذرماه امسال به دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه به آدرس: تبریز، بلوار ۲۹ بهمن، دانشگاه تبریز، جنب مسجد دانشگاه ارسال کنند و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۱۵-۰۴۱۳۳۳۲۵۷۱۱ داخلی ۲۱۲ تماس گیرند./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات