۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۵۸۶۱۶۵
مدیر حوزه علمیه لرستان:

وحدت بین مسلمانان جهان لازمه مقابله با اهداف شوم دشمن است

مدیر حوزه علمیه لرستان بر ضرورت وحدت بین مسلمانان جهان تأکید کرد و گفت: دشمن از هر ابزاری برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان استفاده می کند تا بتواند به اهداف خود برسد و اما در سایه وحدت و همدلی توطئه های دشمن نقش برآب می شود.
مدیر حوزه های علمیه لرستان

حجت الاسلام علی میناپور، مدیر حوزه علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با گرامی داشت هفته وحدت بیان داشت: رسالت اولیا و انبیا حول محور توحید، خداپرستی و حدا محوری است و هدف نهایی سعادت بشری است.

وی پیامبر(ص) را رَحْمَهً لِلعالَمين خواند و افزود: پیامبر اسلام منادی سعادت و هدایت بشری است و ایشان مبنای دعوت حول محور الفت و محبت و مهربانی و زدودن کینه و جدایی قبیله ها در دوران جاهلیت بود، پیامبر(ص) توانست با اهداف الهی از اقوام و طوایف مختلف که در جنگ بودند، در دوران جاهلیت از آنان انسان های بزرگ تربیت کند و توانستند مدینه فاضله را ایجاد کنند.

مدیر حوزه علمیه لرستان با اشاره به اینکه از آموزه های دین مبین اسلام و از اهداف بزرگ رسول خدا سعادت بشری است، خاطرنشان کرد: از بزرگ ترین مشکلات بشریت دوگانگی، تفرقه و از هم گسیختگی است.

وی بر ضرورت وحدت بین مسلمانان جهان تأکید کرد و گفت: یکی از تارهایی که دشمن به صورت پر هزینه برای آن سرمایه گذاری می کند همین ایجاد تفرقه بین مسلمانان است، دشمن می داند با تفرقه شیرازه وحدت، همدلی و همیاری از بین می رود.

حجت الاسلام میناپور اظهار داشت: در صورت عدم وجود همدلی و همیاری ملت ها و وحدت ملل و امت های اسلامی، دشمن به اهداف شوم خود می رسد، در این راستا ضروری است جلوی توطئه های دشمن گرفته شود.

وی در ادامه عنوان کرد: ایام ولادت رسول خدا که از 12 ربیع الاول تا 17 ربیع الاول بنا بر روایات هفته وحدت نام گذاری شده است، در این راستا امام راحل با درایت، دیدالهی و افق دیدی که داشتند، این هفته را هفته وحدت نام گذاری کردند.

مدیر حوزه علمیه لرستان خاطرنشان کرد: منظور از وحدت فقط این نیست که مختص وحدت بین شیعه و سنی باشد، بلکه منظور وحدت بین افراد جامعه، مذاهب و امت های اسلامی است و این ایام منشأ خیر و برکت است.

حجت الاسلام میناپور تصریح کرد: در این ایام با نهادینه سازی وحدت در جامعه و تقویت این مهم باید از رسیدن دشمن به اهداف شوم خود جلوگیری شود./9451//۳۰۲/خ

ارسال نظرات