۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۵۸۶۴۸۲
ادگاردو اسعد:

پیامبراسلام رحمتی برای جهانیان است

مبلغ و مستند ساز لبنانی با بیان اینکه پیامبراسلام رحمتی برای جهانیان است، گفت: اسلام، دینی سراسر عقلانیت برای نجات بشر از جهالت و انحراف است.
عکس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ادگاردو اسعد مبلغ و مستند ساز لبنانی، امروز در ششمین همایش بزرگ یاران صلوات که به مناسبت میلاد با سعادت پیامبراسلام(ص) و امام جعفرصادق(ع) در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: بیشتر ساکنان آمریکای لاتین کمونیست و کافر هستند اما با تجربه تبلیغی بنده افراد کثیری در این منطقه با شنیدن سنت و سیره پیامبراکرم(ص) به دین مبین اسلام علاقه مند شده و مسلمان ‌شدند.

وی افزود: شخصیت پیامبراسلام می‌تواند تحولات عظیمی را در زندگی انسان‌ها ایجاد کند. پیامبراکرم(ص) زحمات بسیاری در هدایت امت کشیدند.

ادگاردو اسعد با اشاره به ویژگی‌های دوران جاهلیت، ابراز کرد: در دوران جاهلیت افراد کمی سواد نوشتن و خواندن داشتند و بیشتر گرفتار خرافات و انحرافات فکری بودند از این رو نخستین رحمتی که پیامبراسلام برای بشریت به ارمغان آوردند معرفت بود.

این مبلغ و مستند ساز لبنانی ادامه داد: دین اسلام که سراسر عقلانیت بود بشر را از جهالت و انحراف نجات داد.

وی قانون و احکام شرعی را از دیگر رحمت‌های پیامبراسلام به امت بیان کرد و گفت: در دوران جاهلیت هر قوم و قبیله‌ای که قدرت داشت به دیگران حکومت می‌کرد و قدرتمندترین فرد به عنوان رییس قبیله انتخاب می‌شد و این نهایت بی عدالتی بود.

ادگاردو اسعد با اشاره به اخلاق پیامبراسلام، اظهار داشت: در آن دوران که دختران زنده به گور می‌شدند و زنان هیچ حق و حقوقی نداشتند حضرت به دختر بزرگوار خویش محبت می‌کردند و بعد از بعثت بود که دختران و زنان از جایگاه الهی خود برخوردار شدند و به حقوق خود دست یافتند. آن بزرگوار به شدت با فساد و تباهی مبارزه کردند.

این مبلغ و مستند ساز لبنانی با اشاره به ویژگی سیاسی و اجتماعی پیامبراسلام، گفت: در آن دورانی که هرج و مرج در هر قوم و طائفه‌ای حاکم بود و بدون وجود هیچ قانون و نظمی اعراب زندگی می‌کردند حضرت آمدند و نظم و قانون حکومتی، سیاسی و اجتماعی را در جوامع اسلامی نهادینه کردند و امروز نیز مسلمانان براساس همان قوانین از بحران‌ها و دشواری‌ها عبور می‌کنند.

وی دعا را از دیگر رحمت‌هایی دانست که پیامبراسلام برای انسان‌ها به ارمغان آوردند، اظهار داشت: دعا گنجینه‌ای است که انسان را به ملکوت متصل می‌کند و او را به اوج عرفان می‌رساند.

ادگاردو اسعد در پایان خاطرنشان کرد: رحمت وحیانی و رحمت عبادی از دیگر رحمت‌های این پیامبر رحمت هستند، خداوند به پیامبراسلام قرآن را عطا فرمود تا مبلغ کلام الهی باشند./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات