۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۵۸۶۶۹۶
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

روحانیت نقش مؤثری در کاهش آسیب های اجتماعی جامعه بر عهده دارد

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران به نقش و جایگاه روحانیت در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: پاسخ به شبهات نیازمند جهاد علمی روحانیت است و امروز نقش روحانیت در کاهش آسیب های اجتماعی بسیار موثر است.
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در نشست رؤسای تبلیغات اسلامی استان با اشاره به اینکه وحدت شیعه و سنی، اهمیت اتحاد اسلامی و هفته بسیج از ابتکارات حضرت امام خمینی(ره) بود، اظهار داشت: امروز دشمن سعی دارد با تفرقه در جوامع اسلامی اهداف و برنامه های شوم خود را محقق کند.

وی برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی را نمونه از شکست مستکبران در جهت ایجاد تفرقه و اختلاف میان امت اسلامی دانست و افزود: امروز تنها راه جامعه اسلامی برای برون رفت از مشکلات و بحران ها تفرقه و وحدت است.

حجت الاسلام شکریان در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت هفته بسیج و حضور بسیج در کشور افزود: بسیج در همه بحران های سخت انقلاب اسلامی پشتوانه عظیمی برای انقلاب و کشور بود و امروز ثمره این تفکر را در حزب الله لبنان، حشد الشعبی عراق، فاطمیون افغانستان، زینبیون پاکستان و انصارالله یمن به وضوح می توان دید.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران به دستاوردهای انقلاب اسلامی در چهل سال عمر پر برکت این انقلاب اشاره کرد و تصریح کرد: انقلاب اسلامی امروز به عنوان یک گفتمان جهانی تبدیل شده است و حضور طلاب از سراسر کشورهای جهان در جامعه المصطفی بیان گر این موضوع است و شیخ زکزاکی هم با همین گفتمان در نیجریه به تبلیغ دین مبین اسلام پرداخت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اهمیت تبلیغ در شرایط امروز جامعه خاطر نشان کرد: حضور روحانیت در مناطق محروم باعث تقویت گفتمان انقلاب اسلامی و ایجاد تعمیق باورهای دینی در جامعه خواهد شد و باید به این نقش اجتماعی ممتاز و اثرگذار افتخار کنیم و قدر این فرصت مغتنم را دانست.

استاد حوزه علمیه مازندران به دغدغه های رهبر انقلاب اسلامی در خصوص آسیب های اجتماعی اشاره و تاکید کرد: شناسایی مناطق آسیب دیده و بررسی وضعیت موجود و شرایط محیطی و پرداختن به معضلات و مشکلات می تواند زمینه کاهش بسیاری از این آسیب های اجتماعی را فراهم کند.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که روحانیت در طول تاریخ همواره پرچم دار ترویج ارزش های دینی در جامعه بوده است، تصریح کرد: این قشر اثرگذار جامعه در ادوار مختلف در برابر کژی ها و انحراف ها با قدرت ایستاد و از اصل دین دفاع و حراست کرد.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به حضور مؤثر روحانیت در فضای مجازی و شبکه های ارتباط جمعی اشاره کرد و بیان داشت: تنها با تکیه بر داشته های علمی خود نمی توانیم مخاطب جوان خود را قانع کنیم بلکه باید به اطلاعات و ابزار روز تبلیغی مجهز شویم و از همین فضای مجازی در جهت گفتمان سازی و فعالیت های فرهنگی بیشترین بهره را ببریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اهمیت تبیین فرهنگ مهدوی در جامعه اسلامی، اظهار داشت: منتظران واقعی باید شاخصه های انتظار را در عمل ثابت کنند و رسالت روحانیت در عصر غیبت سنگین تر از سایر اقشار است و با عمل به وظیفه و کار مجاهدانه در حوزه تبلیغ می تواند موجب رضایت و خوشنودی قلب حضرت شوند./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات