۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۵۸۶۹۳۸
حجت الاسلام پنام:

مسابقات مقاله نویسی در حوزه علمیه لرستان برگزار می شود

معاون پژوهش حوزه علمیه لرستان از برگزاری مسابقات مقاله نویسی در حوزه خبر داد و گفت: این دوره از مسابقات مقاله نویسی در محورهای مختلف برگزار می شود.
معاون پژوهش حوزه علمیه لرستان

حجت الاسلام کامران پنام، معاون پژوهش حوزه علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، از اعلام فراخوان مسابقه مقاله نویسی ویژه طلاب خبر داد و بیان داشت: محورهای این دوره از مسابقات اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه مسابقه مقاله نویسی در محورهای مختلف برگزار می شود، افزود: بررسی نقش و عملکرد فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت، جایگاه و مفهوم فرهنگ جهاد و دفاع در آموزه های دینی، بررسی نقش علما، مراجع تقلید و روحانیت در دفاع مقدس و نقش تبلیغی و رزمی روحانیت در دوران دفاع مقدس از محورهای مسابقات مقاله نویسی است.

حجت الاسلام پنام عنوان کرد: نقش رهبری امام خمینی(ره) در ایجاد انسجام و وحدت ملی در دوران جنگ تحمیلی، بررسی سیاست و رفتار ابرقدرت های بزرگ در قبال جنگ تحمیلی و وضعیت اقتصادی ایران در دوران دفاع مقدس از دیگر محورها است.

وی نقش بیگانگان در تحقق فتنه 88، نقش مراجع تقلید، علما و مردم در پیروزی انقلاب اسلامی، چالش ها، فرصت ها و تهدیدهای پیش روی انقلاب در طول این 40 سال و مقایسه اجمالی انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب های جهان را از دیگر محورهای این دوره از مسابقات عنوان کرد.

معاون پژوهش حوزه علمیه لرستان یادآور شد: دیگر محورهای مسابقه مقاله نویسی که طلاب می توانند در این راستا مقالات خود را ارسال کنند، بررسی جنگ نرم از دیدگاه رهبری، دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی، ریزش ها و رویش های انقلاب، بیان راهکارهای برون رفت از تحریم ها و عوامل مؤثر در انحرافات خواص انقلاب از دیگر محورهای این مسابقه است.

وی در ادامه با اشاره به همکاری حوزه علمیه و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در برگزاری مسابقه مقاله نویسی ویژه طلاب بیان کرد: طلاب لرستانی می توانند مقالات خود را به دبیرخانه این دوره از مسابفات به آدرس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس لرستان ارسال کنند.

حجت الاسلام پنام با بیان اینکه مهلت ارسال آثار تا پایان دی ماه سال جاری اعلام شده است، خاطرنشان کرد: پس از ارزیابی مقالات ارسالی در بهمن ماه از مقالات برتر تجلیل به عمل خواهد آمد./9451/ت602/ب1

ارسال نظرات