۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۴
کد خبر: ۵۹۲۵۱۷
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:

برائت قبل از ایمان به خدا و ولایت است

برائت قبل از ایمان به خدا و ولایت است
رییس ستاد اقامه نماز گفت: کسی که به مسجد می‌رود و تنها نماز می‌خواند، در واقع قسمتی از وظیفه مسلمانی خود را انجام داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نماز کشور در جلسه درس اخلاق که امروز در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: کتابی علمی‌تر از قرآن وجود ندارد که با خواندن یک صفحه از آن بتوان به چندین نکته دست پیدا کرد.

وی افزود: وعده‌های خداوند شفاف است؛ هر جا خودمان را تنها برای خدا پاک و خالص کردیم، خداوند کاری می‌کند که یاد و اثری نیک از ما باقی بماند و عکس این مطلب نیز صادق است، اگر کاری را برای غیرخدا انجام دادیم نباید انتظار نام نیک و ماندگار باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در ادامه ابراز داشت: در نماز نیز همینطور است حتی اگر یک کلمه را از کل واجبات نماز به خاطر هر کسی غیر از خدا بگوییم نماز باطل است.

وی در ادامه بیان داشت: کسی که خودبین باشد، مغرور می‌شود و نمی‌تواند پا بر روی امیال و نفسانیات خود بگذارد بنابراین از حرکت بازمی‌ماند؛ در آیه "اشداء علی الکفار رحماء بینهم" خداوند متعال می‌فرماید نسبت به کفار خشن و نسبت به مومنان با رحم و مروت باشید؛ بنابراین برائت قبل از ولایت است.

رییس ستاد اقامه نماز اظهار داشت: کسی که به مسجد می‌رود و تنها نماز می‌خواند، در واقع قسمتی از وظیفه مسلمانی خود را انجام داده است؛ مومنان به دستور خداوند در قرآن کریم باید از کفار بیزار و یار مومنان باشند.

وی در ادامه بیان داشت: اهالی مسجدی که تنها به رکوع و سجود قانع باشند، می‌توان گفت پنجاه درصد مسلمانند؛ در آیه "فمن یکفر بالطاغوت و یومن بالله" نیز خداوند متعال قبل از ایمان به خدا بیزاری از طاغوت را بیان کرده است‌.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی بیان داشت: اگر تفسیر نور را شبی یک ربع مطالعه کنیم در یک سال تفسیر کل قرآن را یک مرتبه خوانده‌ایم؛ برای وقت خود ارزش قائل باشیم و عمر خود را برای چیزهایی وقت بگذاریم که از آن بتوانیم برداشت و حاصل خوبی داشته باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بعضی فیلم‌ها ارزش دیدن ندارند پس چرا باید وقت خود را پای آنها تلف کنیم؛ وقت خود را صرف مطالعه کتاب‌های پرمغز و با محتوا کنید؛ از خداوند بخواهیم ما را به خاطر انجام کارهای بیهوده‌ای که عمر ما را تلف کرده است بیامرزد و توفیق انجام کارهای مفید و موثر برای خود و دیگران بدهد./۹۶۹/پ202/ب1

ارسال نظرات