۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۷
کد خبر: ۵۹۲۶۴۴
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر:

مهمترین عوامل پیروزی انقلاب ولایت، دین و مردم بود

مهمترین عوامل پیروزی انقلاب ولایت، دین و مردم بود
حجت الاسلام والمسلمین معزی گفت: در کنار دو عامل مذهب و مردم مهمترین عامل پیروزی انقلاب ولایت و رهبری بود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین معزی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در مراسمی که امروز در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد درباره عوامل پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: در سال‌های قبل از پیروزی انقلاب آمریکا، اروپا، شوروی و چین با تمام قدرت پشتیبان شاه بودند.

وی افزود: با وجود شهربانی، ژاندامری، ساواک، ارتش و نیرو‌های دیگری که پشت حکومت شاهنشاهی بودند، اتفاق انقلاب اسلامی برای همه به نوعی بعید بود؛ در جامعه آن روز باوری برای مردم ایجاد کرده بودند که در آن، انقلاب و اسلام هیچ سازشی باهم نداشتند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر اظهار داشت: برای مردم آن دوره دین درواقع افیونی بود که محال بود بتواند انقلاب کند و توده‌ها را به حرکت درآورد، اما انقلاب اسلامی با محوریت دین توانست مردم را به حرکت درآورد و همه ملت اعم از روستایی، شهری، بازاری، روشنفکر، روحانیت، پیر، جوان و... را به میدان بکشاند.

وی در ادامه بیان داشت: خیابان انقلاب شاهد راهپیمایی‌های عظیم آن دوران طلایی است؛ سرانجام این دین بود که توانست انقلاب کرده، ایمان مردم را استوارتر کند و توجه ملت را پیش از گذشته به دین جلب کند.

حجت الاسلام والمسلمین معزی ابراز داشت: مذهب یکی از عوامل پیروزی انقلاب در ایران بود؛ انقلاب توانست با محوریت دین مردم را با شجاعت، از خودگذشتگی، فداکاری، اخلاص و مجاهدت در راه خدا به میدان آورد؛ در کنار دو عامل مذهب و مردم، مهمترین مسئله ولایت و رهبری بود.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر بیان داشت: انقلاب ما به رهبری یک فرد فقیه، عارف، فیلسوف، آشنا به معارف اسلامی، خودساخته، فداکار و کسی که هرگز سستی به خود راه نداد به پیروزی رسید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بسیاری از انقلاب‌ها بودند که بعد از پیروزی دچار سرنگونی و نابودی می‌شدند، اما انقلاب اسلامی ایران با تمام توطئه‌ها و بدخواهی‌ها باقی ماند؛ دشمنان مترصد بودند که انقلاب و اسلامیّت آن را به طرق مختلف از جمله ۸ سال جنگ تحمیلی از بین ببرند. /۹۶۹/پ202/ب1
ارسال نظرات