۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۶۰۰۰۴۳
حجت الاسلام اسماعیل زاده خبر داد؛

تشکیل کانون اهل قلم حوزویان در مازندران

تشکیل کانون اهل قلم حوزویان در مازندران
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران از راه اندازی و تشکیل کانون اهل قلم حوزویان در استان خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام اسدالله اسماعیل زاده، معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان به طرح تحول مدیریت حوزه در سطح کلان اشاره کرد و گفت: بیش از نیمی از این طرح تحولی در خصوص پژوهش است.
 
وی با بیان این که در طرح تحول حوزه هدف اصلی مهارت آموزی طلاب است، افزود: طلاب حوزه پس از تحصیل باید دارای مهارت‌های لازم باشند که پژوهش این بستر را برای پیشرفت طلاب فراهم می‌کند.
 
حجت الاسلام اسماعیل زاده در ادامه سخنان خود از تدوین آیین نامه رتبه بندی پژوهشگران حوزوی خبر داد و خاطرنشان کرد: از سال آینده برای هر طلبه شناسنامه پژوهشی تدوین خواهد شد.
 
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با بیان این که با بیان این که برای اساتید پژوهشگر نیز شناسنامه پژوهشی در نظر گرفته خواهد شد، بیان داشت: در این طرح اساتید پژوهشگر هر پنج سال ارتقاء پیدا می‌کنند.
 
وی در ادامه سخنان خود از راه اندازی و تشکیل کانون اهل قلم حوزویان مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه ظرفیت‌های بسیار خوبی در سطح طلاب و اساتید مدارس استان وجود دارد و این کانون فرصت مناسبی برای شناسایی و ساماندهی این افراد است.
 
حجت الاسلام اسماعیل زاده همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به جشنواره علامه حلی اشاره کرد و با بیان این که این جشنواره هر ساله با موضوعات اسلامی و در ده گروه علمی برگزار می‌شود، بیان داشت: جشنواره علامه حلی نمادی از فعالیت‌های پژوهشی طلاب جوان در مدارس است.
 
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران همچنین به برگزاری اختتامیه سومین جشنواره استانی علامه حلی چهارشنبه هفته آینده در آمل خبر داد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه این جشنواره فرصتی را برای شناسایی استعداد‌های پژوهشی در مدارس علمیه استان فراهم کرده است.
 
وی از ارسال هزار و ۱۶۰ اثردر قالب مقاله، کتاب و تحقیق پایانی به دبیرخانه سومین جشنواره استانی علامه حلی مازندران خبر داد و تصریح کرد: در این جشنواره در سطح مورد ارزیابی قرار گرفت و پس از ارزیابی اجتمالی و تفصیلی ۶۶ اثر به عنوان آثار برگزیده انتخاب شدند./950/د103/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات