۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۶۱۰۵۷۲
آیت الله علم الهدی:

سرنگونی «گلوبال هاوک» نشانه اقتدار ایران است | آمریکا جرأت عکس العمل ندارد

سرنگونی «گلوبال هاوک» نشانه اقتدار ایران است | آمریکا جرأت عکس العمل ندارد
امام جمعه مشهد گفت: رییس جمهور آمریکا بعد از سرنگونی گلوبال هاوک اعلام جنگ کرد اما سپس حرفش را عوض کرد چون قدرت انجام عکس العمل را ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه مشهد مقدس که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، با اشاره به جریان سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که روز گذشته در آسمان ایران به وقوع پیوست، آن را نشانه اقتدار رهبر معظم انقلاب و مردم ایران دانست.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی تصریح کرد: دیروز رزمندگان توانمند ما پهپاد آمریکایی را در آسمان ایران هدف قرار دادند؛ اما آن چه از خودِ واقعه مهم تر است، عکس العمل آمریکا است. رییس جمهور آمریکا ابتدا اعلام جنگ کرد اما سپس حرفش را عوض کرد و گفت «ایران اشتباهی این کار را انجام داده است»؛ ‌چون قدرت انجام عکس العمل متقابل را ندارد.

اقتدار رهبر معظم انقلاب در برابر آمریکا نماد مقاومت فعال است

وی با اشاره به رهبری مقتدرانه و عزتمدارانه حضرت آیت الله خامنه ای، خاطرنشان کرد: آن چه در دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با نخست وزیر ژاپن ارائه شد و ایشان در برابر فشار حداکثری آمریکا برخورد دلاورمردانه ای نشان دادند، ثابت کننده این حقیقت بود که ما در برابر فشارهای دشمن از خود «مقاومت فعال» بروز می دهیم.

آیت الله علم الهدی افزود: بعد از ملاقات نخست وزیر ژاپن با رهبر انقلاب، واشنگتن پست که یک روزنامه معروف و رند آمریکایی است، در توصیف موضع عزتمندانه رهبر انقلاب نوشت «این جمله رهبر ایران که گفت من ترامپ را شایسته پاسخ نمی دانم، بازتاب دهنده همان جمله آیت الله خمینی بود که گفت آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.» این جمله یعنی آمریکا بداند که امام(ره) هنوز زنده است و مردم دنیا دیده اند که سخن امام درست بوده و آمریکا هیچ غلطی نتوانسته بکند.

اذعان نخبگان ژاپنی مبنی بر حسرت برانگیز بودن اقتدار رهبر ایران

امام جمعه مشهد مقدس اظهار کرد: پس از موضع گیری رهبر معظم انقلاب، یکی از نخبگان سیاسی ژاپن اظهار کرد «ایران غرور دارد اما ما در ژاپن باخته ایم. قدرت رهبر ایران حسرت برانگیز است و سفر آبه به ایران این تأثیر مهم را داشت که بخش مهمی از جمعیت 126 میلیون نفری ژاپن را با یک رهبر شجاع در برابر آمریکا آشنا کرد.» معنای این سخنان چیست؟

وی ادامه داد: ژاپن کشوری است که هفتاد سال قبل مورد حمله بمب هیدروژنی آمریکا قرار گرفت و مردم ژاپن با وجود تمام قدرت اقتصادی شان، در کل این مدت، اسیر دست آمریکا بوده اند و زنان و دختران این کشور مورد آزار و اذیت نظامیان آمریکا قرار دارند. از همین روست که حسرت داشتن رهبری مانند رهبر ایران را می خورند.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: آن ناپاکانی که می گویند نظام جمهوری اسلامی کارآمدی نداشته و از عهده مدیریت بر نمی آید، ببینند که نظام جمهوری اسلامی کار را به جایی رسانده که نخبگان ژاپن به عنوان کشور ایده آل آن ها، حسرت رهبر ایران را می خورند.

وی افزود: در تمام دوران غیبت امام زمان(عج) ما تنها نسلی هستیم که این عظمت و اقتدار شیعه را شاهد هستیم و اگر شکرگزار این نعمت باشیم، توفیق خواهیم داشت که ان شاءالله دیدار مولای ما؛ امام زمان(عج) نصیب مان شود.

منطق مقاومت فعال در شخصیت شهید چمران متجلی شده بود

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت شهید مصطفی چمران، اظهار کرد: شهید چمران یک انسان انقلابی در نمایش دادن مقاومت فعال بود. اگر ما بخواهیم مجموعه فداکاری های ایشان در جریان جنگ پاوه و سرکوب گروهک های الحادی و نیز جنگ های نامنظم در دوره دفاع مقدس را تحلیل کنیم، می توان با عنوان «مقاومت فعال» از آن یاد کنیم. یعنی علاوه بر مقاومت در راستای سرکوب و براندازی دشمن هم فعالیت می کرد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب «مقاومت فعال» را لازمه تمام فعالیت های ما بیان کرده اند؛ یعنی ما باید در عین تحمل فشار دشمن، در خط مقتدرسازی خودمان و نابودسازی توطئه های دشمن حداکثر توان خود را به کار بگیریم.

تلاش برخی جریانات برای سوء استفاده از جوانان، نتیجه ای جز هلاکت ندارد

آیت الله علم الهدی همچنین در خطبه اول نماز جمعه این هفته، با اشاره به وعده الهی مبنی بر هلاکت مسرفان، آن را شامل کسانی که با سوء استفاده از قدرت به دنبال انحراف بشریت هستند، قلمداد کرد و گفت: هلاکت سرنوشت هر کسی است که مانند صدام و رضاخان به سوء استفاده از جایگاه خود بپردازد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: برخی جریانات که به اسم شادی آن جوان معصومی که کسب و کار ندارد و مشکلات اقتصادی دارد، قصد دارند عیاشی را شادی او نشان بدهند، جزء همان جریاناتی خواهند بود که هلاک می شوند و مجبورند با ذلت و نکبت به زندگی خود ادامه دهند.

امام جمعه مشهد مقدس تأکید کرد: عناصر ناپاکی که تحت عنوان نشاط و شادی جوان مروج بی بندوباری شده اند، بدانند به سرنوشت گذشتگان خود که با صدق وعده الهی به هلاکت رسیدند، دچار خواهند شد.

وی با اشاره به این که دوران تسلط مسرفان رو به پایان است، گفت: آن روزگاری که دین داری در این کشور سرکوب شده بود، گذشت و آن نا به کاران هلاک شدند اما آن روحانیت مظلوم آن روز، هنوز وجود دارد و آن عصمت، عفت، پاکدامنی و حیایی که آن روز به باد حمله گرفته شده بود، امروز خوش بختانه حاکم بر جامعه ما است./861/پ201/ب1

ارسال نظرات