۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۶۳۱۲۸۹
نماینده ولی فقیه در مازندران:

طلبه بی سواد و بی تقوا خطری برای جامعه اسلامی است

طلبه بی سواد و بی تقوا خطری برای جامعه اسلامی است
حجت الاسلام والمسلمین لائینی، سستی در کسب علم و تقوا از سوی طلاب را آفتی برای ایمان مردم دانست وگفت: طلبه بی سواد و بی تقوا خطری برای جامعه اسلامی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه نکا، حفاظت از ایمان مردم را یکی از مهم‌ترین وظایف طلاب و روحانیان دانست و گفت: طلاب ما باید شاکر خداوند متعال باشند که چنین جایگاهی را به آن‌ها عطا کرده است.
 
وی با بیان این که طلاب باید از فرصتی که امروز برای آن‌ها ایجاد شده به نحو مطلوب بهره گیرند، افزود: مهم‌ترین دغدغه یک طلبه باید کسب علم دین باشد و در این مسیر مجاهدت کند.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی با اشاره به این که خوشبختانه امروز به برکت انقلاب اسلامی بستر‌های لازم برای علم آموزی در حوزه‌ها به خوبی فراهم است، خاطرنشان کرد: کسی که از این فرصت‌ها به خوبی استفاده نکند به طور حتم ضرر خواهد کرد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که درس خواندن درحوزه به دلیل کمبود امکانات در گذشته بسیار سخت بود، بیان داشت: اما به برکت انقلاب اسلامی امروز همه امکانات برای تعلیم و تربیت یک طلبه فاضل، نخبه، انقلابی و متعهد کاملاً فراهم است.
 
وی، طلاب را حافظان ایمان مردم دانست و با بیان این که طلاب باید خوب درس بخوانند تا بتوانند به وظیفه خود در قبال جامعه عمل کنند، خاطرنشان کرد: جامعه اسلامی با تلاش‌های علمی و تبلیغی علما و روحانیان در مسیر ارزش‌های دینی و الهی گام بر می‌دارد.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که تغذیه ایمان مردم بر عهده طلاب و روحانیان است، تصریح کرد: امروز ایمان با خطر جدی روبرو است و به همین دلیل رسالت طلاب و روحانیان در حفظ ایمان مردم بسیار حائز اهمیت است.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که دشمن با ابزار‌های مختلفی در تلاش است تا ایمان و اعتقاد مردم به ویژه نسل جوان را تضعیف کند، بیان داشت: طلاب و روحانیان حوزه‌های علمیه باید با تعامل و ارتباط مستمر با اقشار مختلف مردم، در جهت تقویت ایمان مردم گام بردارند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که تبلیغ دین و معارف الهی رسالت مهم انبیا و اولیای الهی بوده است، افزود: این وظیفه مهم امروز بر عهده طلاب و روحانیان است و این قشر باید برای این جایگاهی که امروز در آن قرار دارند شکرگزار خداوند متعال باشند.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی، سستی در کسب علم و تقوا از سوی طلاب را آفتی برای ایمان مردم دانست و تأکید کرد: طلبه بی سواد و بی تقوا خطری برای جامعه اسلامی است./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات