۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۶۶۱۶۲۲
حجت الاسلام والمسلمین لک زایی تأکید کرد؛

لزوم مبارزه با فساد و احیای امر به معروف با تأسی به مکتب عاشورا

لزوم مبارزه با فساد و احیای امر به معروف با تأسی به مکتب عاشورا
رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به لزوم مبارزه با فساد و امر به معروف با تأسی به مکتب عاشورا گفت: امت اسلامی باید خود را بر اساس سیره نبوی و علوی ارزیابی کند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی عصر امروز در سلسله مباحث «حکمرانی و قیام امام حسین(ع)» با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی برگرفته از مکتب عاشورا است، گفت: ملت ایران همواره از اباعبدالله(ع) به عنوان یک اسوه پیروی کرده و حکمرانی طاغوت را نمی پذیرند.

وی با بیان اینکه حکمرانی یزیدی به انهدام مبانی اسلام منجر می شود، اظهار داشت: بدون شک هدف اساسی قیام امام حسین(ع) مسأله حکمرانی بود، زیرا با حکمرانی یزید اسلام در معرض خطر نابودی قرار گرفته بود و ایشان به عنوان امام معصوم(ع) باید جلوی آن را می گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی وصیت نامه امام حسین(ع) به محمد حنفیه را مورد توجه قرار داد و با اشاره به اینکه قیام ایشان در چارچوب حدود الهی بوده و بر اساس تواضع در برابر حق، طلب اصلاح و عدالت شکل گرفته است، ابراز کرد: از دیدگاه امام حسین(ع)، شاخصه های حکمرانی مطلوب عدالت محوری، طلب اصلاح، تبعیت از حق و حرکت در چارچوب الهی دانسته می شود.

رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی خاطرنشان کرد: مبارزه با فساد، امر به معروف و نهی از منکر و عمل به سیره پیامبر اکرم(ص) و امیرمؤمنان(ع) از ویژگی های بارز قیام عاشورا بود، زیرا با حکمرانی یزید جامعه با سرعت از مبانی اصیل اسلامی فاصله گرفته بود.

وی بر ضرورت احیای عاشورا و عزاداری برای امام حسین(ع) تأکید و اضافه کرد: امروز امت اسلامی باید خود را مورد ارزیابی قرار دهد تا بداند چه میزان بر اساس سیره نبوی و علوی عمل می کند؛ ما باید با تأسی به اباعبدالله(ع) مبارزه با فساد، امر به معروف و نهی از منکر و عمل به سیره پیامبر اکرم(ص) و امیرمؤمنان(ع) را در پیش بگیریم./841/پ202/ق

ارسال نظرات