۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۶۶۶۱۷۸
حجت الاسلام خضیراوی:

ضعف فرهنگی سبب نقص اقتصادی می‌شود

ضعف فرهنگی سبب نقص اقتصادی می‌شود
خوزستان - امام جمعه کارون با بیان اینکه مسؤولان باید به اقتدار اقتصادی توجه کنند، گفت: متاسفانه یکی از نقص‌ها نگاه مسؤولان به خارج است که نشانه ضعف در بحث فرهنگی است.
حجت الاسلام قاسم خضیراوی، امام جمعه شهر کارون در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به مؤلفه‌های اقتدار ملی، محور این اقتدار را بحث فرهنگی دانست و عنوان داشت: اقتصاد مقاومتی، بازگشت به هویت اصیل دینی و احساس مسؤولیت اجتماعی از مؤلفه‌های اقتدار ملی است و باید مورد توجه قرار گیرند.

امام جمعه کارون در رابطه با محور‌های دیگر مقاومت اقتصادی گفت: اگر جامعه از نظر فکری و فرهنگی قوی باشد، و توانایی شناخت دشمن را با استفاده از تحلیل صحیح و دور اندیشی داشته باشد، می‌تواند نقش آفرینی خوبی را در دیگر ابعاد مقاومتی ایفا کند.

وی باور فرهنگی را عامل کشش به سوی توان اقتصادی بیان داشت و دررابطه با توجه به ظرفیت‌های داخلی کشور بیان داشت: باور فرهنگی ما را به سمت اقتصادی درون گرا، به معنای توجه به ظرفیت‌ها و ابعاد متعالی جامعه اسلامی رهنمون می‌سازد؛ همچنین سبب می‌شود که در بحث اقتصاد مقاومتی به خود متکی شویم.

حجت الاسلام خضیراوی در پایان با بیان اینکه مسؤولان باید به اقتدار اقتصادی توجه کنند، در رابطه با تبعات نگاه به خارج گفت: متاسفانه یکی از این نقص‌ها نگاه مسؤولان به خارج است؛ این نشان دهنده‌ ضعف در بحث فرهنگی است./۹۴۵۴/ت310/ب1
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹
کار جهادی را تبدیل به گفتمان کنید.
0
0