۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۶۷۰۰۹۲
نماینده ولی فقیه در کاشان در گفتگو با رسا؛

آیت الله یزدی عمر خود را در خدمت به اسلام سپری کرد

آیت الله یزدی عمر خود را در خدمت به اسلام سپری کرد
اصفهان - آیت الله سلیمانی گفت: آیت الله یزدی در سنگر‌های گوناگون خدمت به نظام خوش درخشید و نام او در کنار کتاب پر افتخار و قطور انقلاب اسلامی محو شدنی نیست.
آیت الله عباسعلی سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، رحلت آیت الله محمد یزدی عالم بزرگوار و یکی از افسران مکتب امام زمان (عج) و یکی ازیاران صدیق رهبری را به محضر مبارک بقیه الله الاعظم امام زمان (عج)، رهبر معظم انقلاب، حوزه‌های علمیه، بیت ایشان و مردم شریف ایران تسلیت گفت و افزود: آیت الله یزدی از چهره‌های گرانقدر انقلابی و نظام الهی بود.

وی ادامه داد: آیت الله یزدی در زمان طاغوت و درمسجد نور شهر مبارکه قم حدود یک ماه تمام در رابطه با این موضوع که آیا انسان باید بر محیط تسلط داشته باشد یا محیط بر انسان تسلط داشته باشد سخنرانی کرد و پایه و اساس مباحث انقلابی را بنا گذاشت.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه آیت الله یزدی از چهره‌های گرانقدر انقلابی نظام الهی بود، افزود: آیت الله یزدی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در سنگین‌ترین سنگر که نیاز به حضور یک مجتهد بود با حکم امام خمینی (ره) تصدی گری سیستم عدالت جامعه را بر عهده گرفت.

به گفته وی در آن زمان با وجود آشفتگی سیستم قضایی در آن دوره هم خوب توانست این سیستم را مدیریت کند و هم خوب توانست در این سیستم بدرخشد.

آیت الله سلیمانی ادامه داد: آیت الله یزدی در ادامه نیز در مدیریت حوزه علمیه قم به خوبی از پس این مسؤولیت و رسالت خطیری که برعهده گرفته بود برآمد.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: آیت الله یزدی در سنگر‌های گوناگون خدمت به نظام جمهوری اسلامی از جمله مجلس خبرگان به خوبی درخشید و نام ایشان در کنار کتاب پر افتخار و قطور انقلاب اسلامی محو شدنی نیست.

وی با اشاره به اینکه آیت الله یزدی مورد اعتماد امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب و به حق یار دیرین انقلاب اسلامی و امام امت و یار دیرین رهبری تا آخرین لحظات عمر بود، افزود: آیت الله یزدی با اینکه در اواخر عمر شریف خود دچار ضعف جسمانی شد و تا حدودی تحرک از او گرفته شد، اما با اندیشه پویا و قوی و با حضورذهن فعال توانست سنگر انقلاب را در سیستم مدیریت حوزه به خوبی پاسداری کند./۱۳۰۷/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات