۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۷۱۹۲۹۰

حضور طلاب جهادی مدرسه علمیه الزهرا ساری در مناطق محروم

حضور طلاب جهادی مدرسه علمیه الزهرا ساری در مناطق محروم
مازندران - مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) ساری از اعزام مبلغان گروه جهادی این مدرسه به منطقه محروم چهاردانگه ساری خبر داد.

خانم فاطمه صغری طالب زاده، مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) ساری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، از اعزام مبلغان گروه جهادی این مدرسه به منطقه محروم چهاردانگه ساری خبرداد.

وی با بیان اینکه روحیه جهادی به معنای انجام کار برای رضای الهی است، افزود: طلاب جوان حوزه به عنوان الگوهای اثرگذار جامعه همواره در این عرصه پیشگام بودند.

طالب زاده با اشاره به اینکه عملکرد طلاب جهادی در صحنه ها و عرصه های مختلف همواره درخشان بوده است، تصریح کرد: طلاب حوزه ثابت کردند در کنار علم آموزی و کسب تقوا، در کمک و خدمت رسانی به عموم جامعه نیز همواره پیشگام هستند.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) ساری با بیان اینکه حضور در مناطق محروم به ویژه اردوهای جهادی بهترین فرصت برای تبلیغ است خاطرنشان کرد: به طور حتم این حضور طلاب و نشر معارف اهل بیت(ع) موجب تقویت باورهای دینی در جامعه خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود، ایجاد روحیه خودسازی و اعتماد به نفس، تقویت روحیه خدمت در زندگی اجتماعی، کمک برای ساخت فضای فرهنگی و مذهبی، ایجاد روابط عاطفی مطلوب بین مربی و متربی و تقویت بنیه اعتقادی را از جمله مهم ترین اهداف برگزاری این اردوهای جهادی عنوان کرد.

خانم طالب زاده افزود: از مهم ترین رسالت های این جهادگران، محرومیت زدایی فرهنگی، آگاهی بخشی به مردم و پرورش و تربیت انسان های صالح و دلسوز در جهت پیشرفت اهداف کشور است.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) ساری با اشاره به اینکه در اردوهای جهادی طلاب، با وضعیت زندگی یک منطقه محروم در ابعاد مختلف فرهنگی، اعتقادی و اجتماعی آشنا می شوند، گفت: این طلاب جهادی از طریق برنامه های مختلف از قبیل سخنرانی، مداحی، روخوانی و روانخوانی، دیدار با خانواده شهدا، ارتباط با اهالی روستا، پاسخگویی به مسائل شرعی، پاسخگویی به شبهات اعتقادی، آموزش، کلاس مهد شکوفه های قرآنی برای کودکان، برپایی نماز جماعت می کوشند که در مسیر رضوان الهی گامی موثر بردارند.

وی با بیان اینکه حضور و مشارکت طلاب در اردوهای جهادی در کنار رسالت مهم علم آموزی از اهمیت بالایی برخوردار است، بیان داشت: یک طلبه برای تعامل و ارتباط سازنده با عموم جامعه نیازمند حضور مستمر در میان آنها و مطلع شدن از شرایط و وضعیت آنها است.

خانم طالب زاده با تأکید بر اینکه اقدامات انقلابی زمینه پیشرفت جامعه را فراهم کرده است، افزود: هرجا از روحیه انقلابی و حرکت جهادی غفلت کردیم، عقب ماندیم و ناکام شدیم./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات