۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۷۲۶۷۵۰

متزلزل‌تر از خانه عنکبوت؛ شروع کشمکش در کابینه رژیم صهیونیستی

متزلزل‌تر از خانه عنکبوت؛ شروع کشمکش در کابینه رژیم صهیونیستی
نخستین نشانه‌های کشمکش بین اعضای کابینه جدید و چند روزه رژیم صهیونیستی آشکار شده است.

شبکه المیادین گزارش داد نخستین نشانه‌های کشمکش بین اعضای کابینه جدید بنیامین نتانیاهو آشکار شده است.

بلافاصله پس از آنکه کابینه بنیامین نتانیاهو از کنست رای اعتماد گرفت، نخستین نشانه‌ها از کشمکش بین اعضای آن آشکار شد و محافل متعدد درباره خطر ترکیب کابینه و پیامد‌های آن برای رژیم صهیونیستی به ویژه ارتش این رژیم، هشدار دادند.

اعلام آغاز بکار ششمین دولت بنیامین نتانیاهو پس از گرفتن رای اعتماد از کنست، برای بسیاری از محافل رژیم صهیونیستی، فرصتی بود تا نگرانی خودشان را درباره ترکیب و تعهدات این کابینه، ابراز کنند. به ویژه که به تدریج، تعهدات بیشتری از طرف آن آشکار می‌شود و نشان می‌دهد، توافقنامه‌ها برای تشکیل کابینه ائتلافی بین حزب لیکود با احزاب راستگرا بند‌های مشکل‌زای زیادی دارد.

ایهود اولمرت ،نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی در این باره گفت: نخستین بار دولتی در اسرائیل تشکیل شده است که علیه این خودش است. من آرزوی موفقیت برای این دولت ندارم، زیرا شکست آن به نفع اسرائیل است. آنچه باعث ترس من درباره این دولت می‌شود، تعهدات، سیاست‌های اعلام شده و ترکیب آن است که مبتنی بر نفرت علیه هر چیزی است که مخالف آنهاست.

علاوه بر نگرانی‌هایی که طرف‌های گسترده‌ای در رژیم صهیونیستی ابراز می‌کنند، نشانه‌های برخورد بین وزرای کابینه بر سر اختیارات آن‌ها که با یکدیگر هم‌پوشانی دارد، در حال آشکار شدن است.

مخالفت گسترده ای با کابینه نتانیاهو به دلیل حضور افراطی‌ترین صهیونیست‌ها در آن وجود دارد. کابینه‌ای که نگرانی‌های داخلی و بین‌المللی را برانگیخته است. حتی سران این رژیم نیز بار‌ها از وزرای پیشنهادی نتانیاهو انتقاد و تایید کردند برخی از اعضای کابینه او رژیم صهیونیستی را به جنگ خواهند کشاند.

احسان قنبری نسب
ارسال نظرات