۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۱
کد خبر: ۷۳۹۳۹۸
مبلغ بین الملل حوزه در گفت‌وگو با رسا مطرح کرد؛

خبرگزاری رسا؛ رسانه ای تخصصی، متین، ریشه دار و مورد اعتماد

خبرگزاری رسا؛ رسانه ای تخصصی، متین، ریشه دار و مورد اعتماد
مبلغ عرصه بین الملل فعالیت رسانه ای دینی را یک ضرورت خواند و لازمه فعالیت صحیح در عرصه رسانه را درک نخبگان جامعه از اهمیت رسانه و تخصیص بودجه مناسب برای آن دانست.

حجت الاسلام طالبی نیا از مبلغان بین الملل و مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در کراچی پاکستان  به مناسبت روز خبرنگار در گفت و گو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، به لزوم آگاهی نخبگان کشور بر اهمیت فعالیت رسانه ای در عصر امروز تأکید کرد و گفت: عصر امروز، عصر رسانه است، وقتی به کشور های اطرافمان نظیر ترکیه و عربستان نگاه می کنیم، شاهد آن هستیم که رسانه های موفق و اثرگذاری دارند، چراکه اهمیت رسانه توسط نخبگان به درستی درک شده و به همین سبب، بودجه خوبی برای فعالیت رسانه ای در نظر گرفتند.

وی در ادامه رسانه را بودجه محور دانست و بیان داشت: باید اهمیت فعالیت رسانه ای اعم از روزنامه، سینما، خبرگزاری و... به درستی برای مسئولان، خصوصا مسئولان و متولیان دینی درک شود و بودجه اختصاصی و مناسبی برای اینگونه فعالیت ها در نظر بگیرند.

حجت الاسلام طالبی نیا فعالیت رسانه ای دینی را کاری ضروری و فوری عنوان کرد که باید یک متولی واحد داشته باشد و در این باره افزود: بنظر می رسد بهترین نهادی که می تواند متولی فعالیت رسانه ای دینی باشد حوزه علمیه است؛ البته شیوه کار باید تخصصی و با استفاده از صاحب نظران عرصه هنر باشد.

این مبلغ بین الملل با تمجید از خبرگزاری رسا این رسانه دینی را رسانه ای تخصصی، خبرگزاری متین و ریشه دار و مورد اعتماد خواند و اظهار داشت: خبرگزاری رسا باید بیش از پیش تقویت شده و ارتقاء پیدا کند تا بتواند مرجعیت اصلی خبری حوزه را به دست بگیرد.

وی همچنین بر لزوم هرچه بیشتر معرفی این خبرگزاری به عموم مردم تأکید کرد و افزود: یکی از کار هایی که باید در حوزه رسانه دینی برای ضریب نفوذ و تأثیرگذاری بیشتر بر مخاطبان انجام شود، حمایت و پشتیبانی رسانه های همسو از یکدیگر است، همان کاری که در خارج از ایران و جبهه مقابل انجام می دهند؛ به عنوان مثال واتس آپ از فیسبوک پیشتیبانی می کند یا خبرگزاری هایی نظیر اینترنشنال، بی بی سی و صدای آمریکا با هم تقسیم کار کرده و پشتیبانی محتوایی نیز دارند.

ارسال نظرات