۱۱ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۷۴۱۳۰
بازرس حوزه های علمیه کشور:

پایبندی به آرمان‌های امام خمینی جزء اعتقادات طلاب است

خبرگزاری رسا ـ مدیر سابق حوزه علمیه تبریز گفت: حوزه های علمیه بایستی همواره نسبت به حفظ اخلاق اخلاص و روحیه ‌‌طلبگی تلاش کنند.
حجت الاسالام خيريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بناب، نشست مشترک فارغ‌التحصیلان و طلاب حوزه علمیه بناب، شب گذشته در حسینیه شهدای قم برگزار شد.

حجت‌الاسلام خیریان، بازرس حوزه های علمیه کشور، در این نشست اظهار داشت: حوزه های علمیه بایستی همواره نسبت به حفظ اخلاق اخلاص و روحیه ‌‌طلبگی تلاش کنند.

وی با تاکید بر اخلاص همراه با تحصیل در علوم دینی خاطر‌نشان کرد: آنچه برای جامعه نیاز است، اخلاق اسلامی است که باید طلبه‌ها با رفتار و اخلاق در عمل آن را نشان دهند.

حجت‌الاسلام خیریان بهترین نوع تبیین مسائل دینی را تبلیغ عمل‌گرا دانست و ادامه داد: اگر طلبه ای خود عامل به گفته‌هایش نباشد، جامعه را نسبت به روحانیت بدبین کرده و تبلیغی اثرگذار نخواهد داشت.

وی با بیان این‌که مردم اسلام را رفتار و گفته‌های روحانیت می‌شناسند، ابراز داشت: امروزه اسلام مجسم در چهره طلاب و مبلغان دینی تبلور پیدا می‌کند و طلاب ضروری است در حفظ این وجهه معنوی تلاش کنند.

بازرس حوزه های علمیه کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌‌های گسترده حوزه علمیه بناب اظهار داشت: طلاب حوزه علمیه ولی‌عصر(عج) بناب، از ابتدای تأسیس این حوزه در اثر تربیت های صحیح ‌حجت الاسلام و المسلمین بنابی، منشأ خدمات فراوانی برای اسلام شد‌ه‌‌اند.

وی خاطر‌نشان کرد: هر طلبه ای که از محضر این عالم وارسته بهره‌مند می‌شود، در داخل و خارج کشور منشأ فایده و اثر بوده و در پایبندی به آرمان‌های نظام مقید بوده‌ است.

گفتنی است، استادان و طلاب حوزه علمیه بناب هم اکنون در اردوی علمی و زیارتی در جوار بارگاه حضرت معصومه(س) در شهر مقدس قم حضور دارند./935/پ202/س
ارسال نظرات