۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۳
کد خبر: ۷۴۳۹۹۴
به همت مؤسسه آموزشی امام خمینی برگزار شد؛

نشست علمی مبانی پیشرفت هوش مصنوعی در اندیشه رهبری

نشست علمی مبانی پیشرفت هوش مصنوعی در اندیشه رهبری
نشست مبانی پیشرفت فناوری هوش مصنوعی در اندیشه مقام معظم رهبری مدظله‌العالی به همت مؤسسه امام خمینی (ره) و با همکاری دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، نشست مبانی پیشرفت فناوری هوش مصنوعی در اندیشه مقام معظم رهبری مدظله‌العالی که به همت گروه فلسفه مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) و با همکاری دانشگاه تهران (دانشکدگان فارابی) و دبیرخانه کرسی‌ها برگزار شد.

مبانی پیشرفت فناوری هوش مصنوعی در اندیشه مقام معظم رهبری

حجت‌الاسلام حمید محسنی دانش‌آموخته مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در این نشست با اشاره به تعاریفی که در مورد هوش مصنوعی مطرح شده است، ابراز کرد: تعاریفی که در مورد هوش مصنوعی وجود مطرح می‌شود معرکه آراء است.

دانش‌آموخته مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با اشاره به رویکردهای که در مورد هوش مصنوعی وجود دارد، گفت: دو رویکرد اصلی ابزاری و بنیادی در این درباره مطرح است و رهبر معظم انقلاب رویکرد بنیادی نسبت به موضوع دارند؛ بعد از پذیرش اصل مسلم پیشرفت، جهت‌دهی علمی را برای رسیدن به پیشرفت مدنظر لازم است.

حجت‌الاسلام محسنی با تأکید بر اینکه مفهوم توسعه و شاخص‌های فرهنگی با یکدیگر درهم‌تنیدگی دارند، ابراز کرد: همه کشورها به دنبال سند اخلاقی هوش مصنوعی هستند که نشان می‌دهد علم خالی و بدون جهت نیست؛ بلکه ابزار علم برای رسیدن به اهدافی است که کشورها برای خود ترسیم می‌کنند.

مبانی پیشرفت فناوری هوش مصنوعی در اندیشه مقام معظم رهبری

در ادامه این نشست آقای دکتر کاظم فولادی قلعه، رئیس دانشکده مهندسی دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران با بیان اینکه اصطلاحاتی که در مورد هوش مصنوعی به کار می‌رود برخی ناظر به نوع و برخی دیگر ناظر به سطوح کاربری است، اظهار داشت: اصل پیشرفت در کشور مسجل و مورد اتفاق همگان است؛ اما بحث اصلی در مورد حدومرز پیشرفت است که نیاز به کار کارشناسی دارد که در چه زمینه‌های باید پیشرفت بیشتری داشته باشیم

رئیس دانشکده مهندسی دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران با تأکید بر اینکه باید به توصیه‌های توسعه‌گرایانه غربی نگاهی تردیدآمیز داشته باشیم، گفت: علومی شناختی که هوش مصنوعی عرضه می‌کند نباید موجب گمراهی دانشجویان شود و برای عدم انحراف فکری باید علوم‌شناختی صحیح را باید در اختیار آنها قرار دهیم.

دکتر فولادی قلعه با انتقاد از مسئولانی که در سندنویسی از منظومه فکری رهبری استفاده نمی‌کنند، ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب واجد دستگاه فکری متقن و منسجمی هستند که برگرفته از تعالیم دینی است و باید از نظریات ایشان در سنده‌های ملی استفاده شود.

ارسال نظرات