۱۶ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۷۴۶۴۷
امام جمعه نیکشهر:

خواص بى‏بصیرت و غافل نمی‌توانند خود را بر مردم آگاه تحمیل کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان نیکشهر، گفت: 22 بهمن امسال روز یأس دیگرى براى دشمن است و مردم نشان مى‏دهند که مقام معظم رهبری تنها نیست و خواص بى‏بصیرت و غافل نمیتوانند با تکیه بر صهیونیسم، آمریکا و انگلیس خود را بر مردم آگاه تحمیل کنند .
امام جمعه نيکشهر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام احمد لطفیان سرگزی، امام جمعه شهرستان نیکشهر، در خطبه های نمازجمعه این هفته که در مسجد جامع الزهراء (س) نیکشهر اقامه شد، با اشاره به اربعین سید و سالار شهیدان، حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)، اظهار داشت: اگر زینب کبرى (س) و امام سجاد (ع)، مجاهدات و تبیین و افشاگرى نکرده بودند و حقیقت فلسفه عاشورا و هدف قیام امام حسین(ع) و ظلم دشمن را بیان نمى‏کردند، واقعه عاشورا تا امروز، جوشان و زنده و مشتعل باقى نمى‏ماند.

وی، بیان داشت: در حقیقت، امام حسین(ع) اگر چه با یزید مبارزه میکند، اما مبارزه گسترده تاریخى امام حسین(ع) با شخص یزیدِ کوته عمرِ بى‏ارزش نیست، بلکه مبارزه امام حسین(ع) با جهل، پستى، گمراهى، زبونى و ذلت انسان است. قیام حسینى براى اینست که ابرهاى جهل و غفلت را از افق زندگى انسان‏ها برطرف کند و آن‏ها را عالم و به هدایت حقیقى برساند.

حجت الاسلام لطفیان سرگزی، افزود: کربلا تا آخر دنیا گسترده است و به مرزهاى آن میدان چند صد مترى محدود نمى‏شد، بلکه الان نیز همان روز است .  امروز همه دنیاى استکبار و ظلم، با جمهورى اسلامى مواجه هستند و ایستادگى در مقابل اینها روح حسینى مى‏خواهد .

امام جمعه نیکشهر، گفت: کسانى که امروز در برابر جبهه استکبار و در مقابل تهاجم و توطئه ‏آفرینى‏هاى دشمنان اسلام و انقلاب، با کار جهادى و سیاسى ایستادگى مى‏کنند، کار حسین‏ بن‏على(ع) را انجام می دهند .

حجت الاسلام احمد لطفیان سرگزی، با بیان اینکه، حرکت امام خمینی (ره) یک حرکت حسینى بود، تصریح کرد: 22 بهمن امسال روز یأس دیگرى براى دشمن است و مردم نشان مى‏دهند که مقام معظم رهبری تنها نیست و خواص بى‏بصیرت و غافل نمیتوانند با تکیه بر صهیونیسم، آمریکا و انگلیس خود را بر مردم آگاه تحمیل کنند .

وی، با تأکید بر اینکه، ملت ایران بر روى اصول خود ایستاده است و به استقلال، آزادى، عدالت، پیشرفت و رشد لبیک مى‏گوید، افزود: روز 22 بهمن، کشور اسلامى ایران یک بار دیگر نداى استقلال، آزادى و جمهورى اسلامى را سر مى‏دهد و دشمن بار دیگر ناامید مى‏شود .

امام جمعه نیکشهر، همچنین با تبریک سی و یکمین سالگرد پیروزى شکوهمند انقلاب اسلامى ایران و سقوط نظام ستمشاهى، خاطر نشان کرد: اتحاد بر محور اسلام و استقامت، رمز تداوم و پیروزى نهایى نهضت اسلامى است ./940/پ202/ص
ارسال نظرات