۱۶ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۷۴۶۵۰
امام جمعه رشت:

تکرار سخنان امام راحل از رسانه ملی عرق شرم بر پیشانی سران فتنه می‌نشاند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه رشت از رسانه ملی به دلیل پخش مجموعه مستند «شاخص» قدردانی کرد و گفت: تکرار سخنان امام خمینی(ره) از رسانه ملی عرق شرم بر پیشانی سران فتنه می نشاند.
نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان، در خطبه های نماز جمعه رشت، با گرامیداشت اربعین حسینی نقش روشنگرانه حضرت زینب(س) را پس از واقعه کربلا یادآور شد و گفت: جامعه اسلامی همواره به روشنگری نیاز دارد.

وی تصریح کرد: در جریان فتنه همه مردم موظف به روشنگری هستند، در غیر این صورت، تبیلغات سوء امام حسین(ع) را واجب القتل و رهبر جامعه را مخالف آزادی معرفی می کند.

امام جمعه رشت از صدا و سیما به دلیل پخش مجموعه مستند «شاخص» قدردانی کرد و گفت: تکرار سخنان امام خمینی(ره) از تلویزیون، عرق شرم بر پیشانی سران فتنه می نشاند.

وی  در ادامه به تبیین برکات انقلاب پرداخت و گفت: انقلاب، اسلام آمریکایی را از ایران گرفت و اسلام ناب را جایگزین آن کرد. شکرگزاری از نعمت انقلاب و اثبات عملی قدرشناسی از جمهوری اسلامی، حضور در راهپیمایی 22 بهمن است.

خطیب نماز جمعه رشت در ادامه نماز جمعه را یکی از برکات انقلاب خواند و گفت: نماز جمعه در دوران پهلوی در خدمت اهداف استکبار بود؛ اما پس از پیروزی انقلاب در خدمت حمایت از مظلومان، تبیین اعتقادات اسلامی و حمایت از ولایت فقیه قرار گرفت.

وی ترویج عفت و حجاب را از دیگر برکات انقلاب دانست و اظهار داشت: پس از انقلاب دختران و زنان ایرانی در سایه حجاب سنگرهای دانشگاه و فعالیت های اجتماعی را فتح کردند.

عضو خبرگان رهبری، ترک روحیه سازش‌کاری و تعلیم ظلم ستیزی را از دستاوردهای معنوی انقلاب معرفی کرد و گفت: پیش از انقلاب به مسأله فلسطین توجهی نمی شد؛ اما امروز وضعیت مسلمانان فلسطین، عراق و افغانستان از دغدغه های عمومی جامعه است.

وی پیشرفت های گسترده در حوزه های علوم فضایی، نانو، ژنتیک و نظامی را نتیجه استقلال برآمده از انقلاب توصیف و اظهار کرد: پیشرفت های ایران در علوم هسته ای و فضایی برای غرب اعجاب آور است.

عضو خبرگان رهبری همچنین با بیان این که انقلاب، نظام شاهنشاهی را از بین برد و ولایت فقیه را به ایران بخشید، افزود: پس از انقلاب، شایسته ترین، باتقواترین و صالح ترین انسان در احکام دین، در راس جامعه قرار گرفت.

وی محرومیت زدایی را یکی از بزرگترین نعمت های انقلاب خواند و خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی، رفع محرومیت، افزایش خدمات اجتماعی و رفاه عمومی را در راس برنامه های خود قرار داده است.

امام جمعه رشت در بخشی از سخنان خود استقرار سامانه موشکی آمریکا را در کشورهای حاشیه خلیج فارس محکوم و تصریح کرد: بهانه احتمال حمله ایران به کشورهای منطقه دروغی بزرگ برای گسترش نفوذ آمریکا در منطقه است.

وی در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی منطق انقلابی خود دارد و صدور انقلاب را تنها از طریق فرهنگ و منطق، عملی می داند./950/پ202/ص
ارسال نظرات