۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۷۵۰۶۳۲
حجت الاسلام محققی:

افزایش مشارکت در انتخابات موجب تولید قدرت نرم نظام اسلامی می‌شود

افزایش مشارکت در انتخابات موجب تولید قدرت نرم نظام اسلامی می‌شود
مدیر عامل خبرگزاری رسا ناامیدسازی، خسته کردن مردم، دین‌گریزی و ایجاد شبهه در بین نسل جدید را از راهبرد‌های رسانه‌ای دشمن در انتخابات امسال برشمرد و گفت: مشارکت مردم در انتخابات موجب تبدیل تهدید‌ها به فرصت می‌شود.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد مهدی محققی مدیرعامل خبرگزاری رسا در دومین نشست از سلسله نشست‌هایی تبیینی انتخاباتی خبرگزاری رسا که با حضور جمعی از فعالان حوزوی رسانه‌ای با عنوان «رسانه، مشارکت و امید آفرینی» در سالن شهید دهقانی این رسانه حوزوی برگزار شد، با اشاره به اینکه مشارکت مردم در انتخابات موجب تولید قدرت نرم در نظام جمهوری اسلامی ایران و تبدیل تهدیدها و به فرصت می شود، اظهار داشت: مشارکت مردم در انتخابات از نظر منطقه ای و جهانی باعث افزایش کنشگری نظام جمهوری اسلامی در معادلات منطقه ای و جهانی و همچنین تقویت جبهه مقاومت می شود.

وی در ادامه افزود: امروزه جبهه مقاومت در فلسطین، لبنان، یمن و سایر مناطق و کشورهای مسلمان چشم به تحولات داخلی ایران دوخته اند و بسیاری از رزمندگان محور مقاومت از مردم ایران روحیه می گیرند.

افزایش مشارکت در انتخابات موجب تولید قدرت نرم نظام اسلامی می‌شود

مدیرعامل خبرگزاری رسا با اشاره به اینکه حضور مردم در پای صندوق های رأی باعث افزایش اقتدار، تولید قدرت نرم در داخل و کنشگری منسجم تر نظام اسلامی در منطقه می شود، گفت: برای ساخت تمدن نوین اسلامی نیازمند توان اقناع ملت ها برای تقویت محور مقاومت هستیم.

استاد فقه رسانه با اشاره به توصیه های رهبر معظم انقلاب به کسانی که تریبون، مستمعان و مخاطبانی دارند، عنوان کرد: با توجه به اینکه ما در عرصه رسانه در معرض تهاجم شدید، ترکیبی، پیچیده و عمیق دشمن قرار داریم و مخاطبان زیادی منتظر شنیدن پیام ها، تفسیر و تحلیل رویدادها از داخل نظام جمهوری اسلامی ایران خصوصا علما و نخبگان هستند، بر هرکس که استطاعت و توانایی تحلیل، نظریه پردازی و تبیین حقایق را دارد لازم است که در این عرصه ورود پیدا کند.

وی با اشاره به سناریو و مفهوم سازی مجدد دشمن در جریان انتخابات سال جاری، ابراز کرد: هم پای راهبردهای نظام جمهوری اسلامی ایران، راهبردهای دشمن نیز تغییر پیدا می کند؛ امروز با ترکیبی نو از عملیات تهاجمی و منسجم دشمن در موضوع انتخابات روبه رو هستیم که دشمن چند راهبرد را در عرصه رسانه دنبال می کند.

افزایش مشارکت در انتخابات موجب تولید قدرت نرم نظام اسلامی می‌شود

حجت الاسلام محققی در ادامه ناامیدسازی، خسته کردن مردم، دین‌گریزی، ایجاد شبهه در بین نسل جدید و هنجارسازی نافرمانی های مدنی را از راهبردهای رسانه ای دشمن در انتخابات امسال برشمرد و عنوان کرد: دغدغه کنشگران فرهنگی و رسانه ای جبهه انقلاب درباره مشارکت عمومی باید منجر به تحرک و شور و شوق شود.

وی با تاکید بر اینکه نسل جوان لازم است درباره غایات و اهداف انقلاب اسلامی خصوصا جایگاه مهم مجلس شورای اسلامی آگاهی داشته باشند، اظهار داشت: امروزه با برخی از پرخاشگری ها، بی منطقی ها و ادبیات غیر اخلاقی در نقد برخی از رسانه ها شاهد هستیم که شاید لازم باشد بزرگان، پیشکسوتان و افراد تاثیرگذار ورود پیدا کنند و فعالان سیاسی و رسانه ای را به رعایت اخلاق و آداب و قانون فرا خوانند.

مدیرعامل خبرگزاری رسا از اقدام رسانه ملی در برگزاری نشست های تبیینی و مناظره های نخبگانی تشکر و تصریح کرد: رقابت واقعی علاوه بر افزایش مشارکت، موجب تضارب آرا، تقویت گفتمان حق گرایی و خنثی شدن تبلیغات منفی دشمن می شود. 

استاد فقه رسانه در پایان ضمن دعوت از استادان و کنشگران رسانه ای برای ارائه برنامه ها و پیشنهادهای ابتکاری خود برای امیدافزایی و افزایش مشارکت تاکید کرد: باید قانون، اخلاق و تقوا در عرصه مناظره ها رعایت شود و تضارب آرایی که نتیجه این مناظره ها است منجر به افزایش مشارکت عموم مردم در انتخابات شود.

ارسال نظرات