۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۷۵۰۷۱۶
آیت الله اراکی در جمع طلاب خواهر:

شک آفرینی و جنگ روانی از مهم ترین حربه های دشمن علیه نظام اسلامی است

شک آفرینی و جنگ روانی از مهم ترین حربه های دشمن علیه نظام اسلامی است
آیت الله اراکی با تصریح بر این که شک آفرینی و جنگ روانی از مهم ترین حربه های دشمن علیه نظام اسلامی است تاکید کرد: مهم محاکمه عادلانه افراد فاسد بر اساس مدیریت دانایان صالح است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی در جمع خواهران مبلغه حوزه های علمیه خواهران قم سخن می گفت با اشاره به آیه مبارکه «فاسئلوا اهل الذکر ان کنتم لا تعلمون» اظهار کرد: مرجعیت علم و تقوا و سپردن مدیریت ها به دانایان صالح از مهم ترین بنیان ها و مزایای نظام اسلامی است.

وی افزود: یکی از اصلی ترین تفاوت های نظام های اسلامی و غیراسلامی همین است که مدیریت در نظام اسلامی، هم در تقنین، هم در اجرا و هم در تبیین، باید به اشخاص دانای صالح سپرده شود.

آیت الله اراکی با بیان این که این موضوع در آیات و روایات متعدد مورد توجه قرار گرفته است اضافه کرد: بنابراین تردیدی وجود ندارد که مرجعیت در نظام اسلامی باید از آن دانایان صالح باشد.

وی با یادآوری این که همه انتخاباتی که برگزار می کنیم باید بر اساس اصل انتخاب در تعیین سرنوشت و البته انتخاب دانایان صالح به دست مردم باشد گفت: مردم باید در انتخابات به مسئولیت مهم خود در انتخاب و گزینش درست توجه ویژه داشته باشند؛ چرا که انتخاب غیراصلح، جامعه را از دسترسی به منافع بیشتر باز می دارد.

آیت الله اراکی در توضیح بیشتر اهمیت انتخابات خاطر نشان کرد: شاید اشتباه در مسائل شخصی برای انسان ها قابل جبران باشد؛ اما نباید فراموش کرد که اشتباه در مسائل اجتماعی، کار ساده ای نیست؛ بلکه هزینه دارد و جبران آن نیز زمان بر خواهد بود.

استاد حوزه علمیه سپس به دو چالش اصلی نظام اسلامی پرداخت و عنوان کرد: یک دسته از این چالش ها، چالش های فرامرزی است که توسط دشمنان و بر اساس قدرتشان در مؤلفه های مختلف مدیریت می شود؛ ضمن آن که دسته دیگر چالش ها، چالش های درونی است که برخی از آن ها ریشه در آن سوی مرزها دارد.

وی با اشاره به این که امروزه، همه نقاط قوت و ضعف ما برای دشمنان مکشوف است؛ به آیات مبارکه ۶۰ و ۶۱ سوره احزاب توجه داد و گفت: بر اساس این دو آیه، منافقان، بیماردلان و مرجفان یعنی اصحاب رسانه اى که علیه نظام اسلامی، جنگ روانی به راه می اندازند؛ ضمن آن که بر اساس این آیات، نظام اسلامی باید برخورد شدیدی با آفرینندگان جنگ روانی داشته باشد.

آیت الله اراکی افشای آفرینندگان جنگ روانی، منزوی کردن آنان به عنوان عناصر ناخودی و اعلام نفرت و برائت از آنان را به عنوان راهکارهای مبارزه با آفرینندگان جنگ روانی علیه جامعه اسلامی برشمرد و گفت: هرکه توان افشاگری علیه این افراد را داشته باشد و بتواند چهره و حقیقت آن ها را برای مردم بازگو کند؛ موظف به این امر است.

وی سپس به دو سرفصل از فروع دین یعنی تولی و تبری توجه داد و گفت: متون دینی ما هم به اعلام پیوستگی و ولاء و هم به اعلام ناپیوستگی با برخی دیگر از افراد توجه دارد؛ به بیان دیگر موضوع خودی و ناخودی که توسط رهبر معظم انقلاب مطرح شده است؛ موضوعی مبتنی بر آیات و روایات و از پایه های شکل گیری نظام اجتماعی ماست.

استاد حوزه با بیان این که افرادی که دست دشمن را علیه جامعه اسلامی باز می کنند باید محکوم شوند خاطر نشان کرد: تشکیک و تردید یکی از بزرگ ترین خطرهایی است که نظام اسلامی را تهدید می کند.

وی افزود: امروز دست جبهه کفر از برهان و دلیل خالی است؛ لذا تلاش می کنند تا با ابزار شک آفرینی، ناامیدی آفرینی و ایجاد ضعف روحیه و جنگ روانی به مقابله با ما بیایند.

آیت الله اراکی با تصریح بر این که به دنبال شک و تردید نباید رفت؛ اما اگر پیش آمد باید آن را پلی برای دستیابی به یقین قرار داد و به دنبال رفع آن بود اضافه کرد: باید دانست که شک ها و تردیدها، منبع تغذیه روانی جامعه را خشک می کند.

وی با اشاره به این که اهل دین، یقین آفرینی، تثبیت یقین و شک زدایی می کنند و دشمنان برعکس عمل می کنند گفت: تردیدی نیست که جامعه بشری، جامعه معصوم نیست؛ بنابراین طبیعی است که در هر جامعه ای و حتی در جمهوری اسلامی، افراد فاسد و متخلف یافت شوند.

آیت الله اراکی تاکید کرد: عدالت این نیست که متخلف در جامعه پیدا نشود؛ بلکه عدالت آن است که اگر فاسد و متخلف پیدا شد؛ به اتهام او رسیدگی شود؛ ضمن آن که ما نمی گوییم در دستگاه قضایی ما ضعف وجود ندارد.

وی با یادآوری این که ممکن است صلاحیت یک فرد برای یک انتخابات تایید شده باشد؛ اما اکنون به دلیل تخلفات، صلاحیت همان فرد رد شود ابراز امیدواری کرد همه مردم و مسئولان با کمک هم بتوانند زمینه را برای یک انتخابات پرشور فراهم کنند.

حمزه عباسی
ارسال نظرات