۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۶
کد خبر: ۷۵۲۰۶۲

همایش ملی سلامت معنوی اسلامی برگزار شد

همایش ملی سلامت معنوی اسلامی برگزار شد
همایش ملی سلامت معنوی اسلامی امروز جمعه 4 اسفند ماه در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، همایش ملی سلامت معنوی اسلامی امروز جمعه 4 اسفند ماه در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، در این نشست علی رضا رحیم مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه چالش بشر امروز این است که خود را وارد بحران می کند و می خواهد خود را از بحران خارج کند، اظهار داشت: در بحث تربیتی بنیادی کار نمی شود، آموزش دینی منطبق بر فطرت انسان است،  شبهات و تهاجمات فرهنگی زمانی اثرگذار است که انسان از فطرت فاصله گیرد.

مرتضی منطقی استاد روانشناسی دانشگاه خوارزمی در ادامه نشست با اشاره به اینکه گروه بی تی اس تحول مغزی را می شناسند و مبتنی برآن فعالیت انجام می دهند، گفت: کمپانی، بی تی اس ها را مانند رباط تربیت می کند، آنها با چهره های سیاسی دیدار و جهان تخیلی، رمزآلودی و موازی برای هواداران می سازند.

منطقی با اشاره به اینکه الگوهای چند بعدی در سطح جهان داریم که به شدت تاثیرگذارند، تصریح کرد:  مسئولین باید الگوهای چند بعدی معرفی کنند؛ ما در تحولات اجتماعی گسستگی نسلی داریم، سبک زندگی تکلف گرا به سمت سبک زندگی لذت گرا پیش می رود.

سید علی رضا مرندی با تاکید براینکه آزادی بیانی در آمریکا وجود ندارد، تصریح کرد: هیچ روزنامه ای از آمریکا حاضر نشد که سخن ما را منتشر کند، رسانه های غربی آزادی ندارد، آمریکایی ها آدم می کشند و حق وتو دارند و با این حق به تجاوزات و ستمکاری های خود ادامه می دهند.

وی با اشاره به اینکه نشریات مجلات پزشکی غربی مطالبی دروغین را بیان می کنند، افزود: نشریات آمریکای ها مقالات ایرانی را چاپ نمی کنند، ما در تولید مقالات ضعیف نیستیم بلکه قدرت آنها زیاد است، ما اگر به همه آنچه در قرآن آمده عمل کنیم خداوند نصرت خود را می دهد.

حسین شمقدری مستند ساز در ادامه نشست با بیان اینکه هزینه های فرهنگی فراوانی داریم ولی هزینه برای کف میدان نمی شود، اضافه کرد: اولین حمله اینستاگرام این است که بی عفتی را رواج می دهد و برای تهاجم رسانه ای دشمن کاری قابل توجه نشده است.

شمقدری با اشاره به اینکه حمید نوری چهارسال و چند ماه است که در زندان بسر می برد، اظهار داشت: دشمن از غفلت رسانه ای ما استفاده کرد و جای ظالم و مظلوم را عوض کرد، مستند بی وطن رذالت منافقین را نشان داد و برای بار اولینی بار مستند به نفع حمیدنوری ساخته شد، مستند بی وطن ها نشان داد که می داد که می توانیم از حق خود دفاع کنیم.

خانم سحر پهلوان نشان در این نشست ضمن بیان اینکه هشتاد درصد موفقیت در گرو شایستگی های هیجانی اجتماعی است، گفت: فرد در مسیر سلامت روانی نقش فعالی دارد و مولفه های سلامت روانی معنوی ارائه شده است که با داشتن این مولفه سلامت روانی ایجاد می شود.

حجت الاسلام و المسلمین محسن انبیایی استاد حوزه و دانشگاه در ادامه نشست دنیای آینده را بسیار متفاوت تر از دنیای کنونی دانست و تاکید کرد: فناوری های جدیدی به جامعه در فاصله کوتاهی ارائه می شود و  فناوری ارتباط بین مغز و ماشین اکنون وجود دارد؛ استفاده زیاد از فضای مجازی ما را به سمت تنهایی بیشتر حرکت می دهد.

استاد حوزه و دانشگاه ضمن بیان اینکه نگاه عمومی جامعه این است که در گذشته خوشبخت تر بودیم، تصریح کرد: نتایج علمی نشان می دهد که ما در گذشته خوشبخت تر بودیم، یونسکو خواستار منع استفاده از گوشی ها در مدارس شد زیرا انسان ها نیاز دارند با انسان ارتباط داشته باشند.

پژوهشگر الهیات اهل کشور چکسلواکی در این نشست ضمن بیان اینکه پیامبران احترام خود را نسبت دوستان وحتی به دشمنان نشان دادند و چگونه خوب بودن را تبلیغ کردند، گفت: با پیروی از تعالیم پیامبران، نباید پزشکان خود را به پزشکی محدود کنند، پزشک بودن اقتضای توجه به روح دیگران را دارد تا در راستای سلامت از آن استفاده شود؛ توصیه من با دانشجویان پزشکی این است که رویکرد جامع به سلامتی داشته باشند.

ارسال نظرات