۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۷۵۲۳۰۸
موسس حوزه علمیه خواهران و برادران نورآباد:

موقوفه تجاری و خدماتی ویژه حوزه علمیه بقیه الله الاعظم به بهره برداری رسید

موقوفه تجاری و خدماتی ویژه حوزه علمیه بقیه الله الاعظم به بهره برداری رسید
حجت الاسلام امیدیان با اشاره به بهره برداری از موقوفه تجاری و خدماتی ویژه حوزه علمیه گفت: درآمد این موقوفه صرف هزینه های حوزه های خواهران و برادران و مسجدالنبی می شود.

حجت الاسلام سعید امیدیان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، بیان داشت: موقوفه مجموعه تجاری و خدماتی ویژه حوزه علمیه حضرت بقیه الله الاعظم در مرکز شهرستان دلفان به بهره برداری رسیده است.

تولیت مدارس علمیه شهرستان دلفان افزود: این مجموعه تجاری شامل هشت مغازه و سه واحد خدماتی در 2 طبقه می‌باشد که درآمد آن صرف هزینه های حوزه های علمیه بقیة الله الاعظم، ریحانة الرسول و مسجدالنبی (ص) شهر نورآباد می شود.

وی با اشاره به اینکه زنده یاد حاج احمد امیدیان در زمان حیات پربرکت خود منشأ خدمات فراوانی بوده است، اظهار داشت: مهمترین آنان ساخت و وقف مسجد النبی(ص)، حوزه علمیه بقیه الله اعظم (ص) و حوزه علمیه خواهران ریحانه نبی در دلفان است.

حجت الاسلام امیدیان یادآور شد: موقوفه مجموعه تجاری و خدماتی ویژه حوزه علمیه حضرت بقیه الله الاعظم به مساحت ۳۷۵ متر مربع به ارزش ۱۶۰ میلیارد تومان که به همت فرزندان آن خیر نیک اندیش با انجام عملیات بهسازی و توسعه به یک مجتمع تجاری تبدیل شده است.

وی اظهار کرد: مرحوم حاج احمد امیدیان با توجه به نگاهی که نسبت به توسعه مکان های مذهبی و گسترش فعالیت های مذهبی و فرهنگی داشت، اقدام به ساخت حوزه علمیه برادران نورآباد و مسجد النبی (ص) کرده و در وصیت خود تعدادی از املاک تجاری و مسکونی را وقف کرد.

مؤسس حوزه علمیه خواهران و برادران نورآباد بیان کرد: بخشی درآمد حاصل از این مجموعه تجاری و خدماتی در راستای تربیت طلاب دینی، مباحث آموزشی تقویت پژوهش طلاب و تبلیغ در حوزه‌های علمیه این شهرستان خواهد شد.

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات