۲۳ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۷۵۳۲۵
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

حجت الاسلام‌ والمسلمین فاکر در دفاع از ولایت فقیه ثابت قدم بود

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به سوابق حجت‌الاسلام والمسلمین مرحوم فاکر در مبارزه با رژیم شاه تاکید کرد:وی سالیان متمادی در زندان‌های رژیم گرفتار بود و متحمل شکنجه‌های فراوان شد.
 آيت الله کعبي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضو خبرگان رهبری، روز جمعه در حاشیه مراسم تشییع پیکر مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا فاکر از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضو خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگاران، با تسلیت درگذشت این عالم ربانی و مجاهد راه خدا، به ویژگی‌های شخصیتی این روحانی مجاهد اشاره کرد و گفت: مرحوم فاکر از پیشکسوتان نهضت بنیانگذار کبیر انقلاب امام خمینی(ره) بود.

وی با اشاره به سوابق این مرحوم در مبارزه با رژیم شاه تاکید کرد: مرحوم حجت الاسلام والمسلمین فاکر، سالیان متمادی در زندان‌های رژیم شاهنشاهی گرفتار بود و در این سال‌ها متحمل شکنجه‌های فراوان شد.

عضو حقوقدان شورای نگهبان قانون اساسی تاکید کرد: این روحانی خستگی‌ناپذیر تا آخرین لحظه عمر خود در همه سنگرها و پایگاه‌هایی که اقتضا می‌کرد حضور چشمگیر و موثری داشت. و در عقیده خود بسیار قاطع و مستحکم بود.

وی با اشاره به روحیه ولایتمداری و تبعیت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین فاکر گفت: این عالم فرهیخته همواره در راه پایداری از آرمان‌های امام، شهدا و حمایت همه جانبه از ولایت فقیه ثابت قدم و استوار بود. ایشان گنجینه‌ای از اسناد انقلاب اسلامی و تاریخی را در منزل خود حفظ می‌کرد و بخشی از آن را به مرکز اسناد آستان قدس رضوی تقدیم کرد، امیدواریم خداوند روح این روحانی وارسته را شاد کند.

این استاد حوزه علمیه قم، وارستگی در مسائل عبادی و دینی را از دیگر ویژگی های مرحوم حجت الاسلام والمسلمین فاکر دانست و تصریح کرد: مهم‌ترین شاخصه این عالم ربانی شناخت جریانات انحرافی و التقاطی بود و این مرحوم با هوشیاری در برابر جریانات انحرافی و التقاطی مقاومت و ایستادگی می‌کرد. /924/پ202/ص
ارسال نظرات