۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۰
کد خبر: ۷۵۳۴۳۹
اعلامیه شهربانی اصفهان به بهانه آغاز ماه مبارک رمضان

ترنم هر موزیک و صفحه‌فروشی ممنوع!

ترنم هر موزیک و صفحه‌فروشی ممنوع!
شهربانی اصفهان در سال 1346 به منظور حفظ شعائر اسلامی در ماه مبارک رمضان دستورالعملی صادر کرد که بازخوانی آن جالب توجه است.

شهربانی اصفهان در سال 1346 به منظور حفظ شعائر اسلامی در ماه مبارک رمضان دستورالعملی صادر کرد که بازخوانی آن جالب توجه است.

در اعلامیه شهربانی استان اصفهان آمده است:

«بمنظور حفظ شعائر اسلامی در ماه مبارك رمضان نکات زیر جهت استحضار عموم اهالی محترم اصفهان اعلام می‌گردد انتظار می‌رود مفاد آن را دقیقا رعایت فرمایند.

1- هرگونه تظاهر به روزه‌خواری ممنوع است.

2- قهوه‌خانه‌ها، کافه قنادی‌ها، رستوران‌ها و طباخی‌ها و بطور کلی اماکنی که غذا برای فروش تهیه می‌نمایند بایستی تا ساعت ۱۷ بسته باشند

3- مهمانخانه‌هائی که مسافر خارجی می‌پذیرند می‌توانند بدون هیچگونه تظاهر مبادرت بتهيه غذا نمایند بدیهی است این عمل صرفاً برای رفاه حال مسافرین بوده و نبایستی اشخاص روزه‌خوار از این فرصت استفاده نمایند.

4- كليه نوشابه‌فروشی‌ها و اغذیه فروشی‌هایی که مبادرت بفروش نوشابه‌های الکلی می‌نمایند وهمچنین کافه رستوران‌ها و اماکن مشابه آن در تمام ماه مبارك رمضان تعطیل خواهد بود.

5- سینماها و تماشاخانه‌ها در شب‌های احیا و قتل (از روز ۱۸ الی ۲۳ ماه مبارك رمضان) بکلی تعطیل خواهد بود.

6- در تمام ماه مبارك رمضان ترنم هر نوع موزيك ممنوع و سينماها و تماشاخانه‌ها و مغازه‌های صفحه‌فروشی‌ها نبایستی به هیچ وجه وسیله بلندگو صدای موسیقی را بخارج منعکس سازند. به مأمورین انتظامی دستور داده شد در اجرای موارد بالا نهایت مراقبت را معمول و متخلفین را برابر مقررات شديداً تعقيب و تسلیم مقامات صالحه نمایند.سرپرست شهربانی‌های استان اصفهان - سرتیپ پرتو»

اعلامیه شهربانی اصفهان درباره حفظ شعائر اسلامی در ماه رمضان؛ موزیک و صفحه‌فروشی ممنوع!

ارسال نظرات