۲۷ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۷۵۵۳۹
معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

مردم سیستان و بلوچستان استقبال خوبی از نمایشگاه‌های کتاب داشته اند

خبرگزاری رسا ـ معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، از خریداری 200 میلیارد ریال کتاب در سال گذشته برای تأمین کتابهای مورد نیاز کتابخانه های عمومی و سازمانها و توزیع بصورت رایگان در استانهای مختلف کشور خبر داد .
محسن پرويز، معاون فرهنگي وزارت ارشاد اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، محسن پرویز، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، روز گذشته در مراسم افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه کتاب سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: سال گذشته برای تأمین کتابهای مورد نیاز کتابخانه های عمومی و سازمانها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبلغ 200 میلیارد ریال کتاب خریداری و بطور رایگان در استان‌های مختلف کشور توزیع شد.

پرویز با اشاره به اینکه، راه اندازی نمایشگاه‌های کتاب در استان ها به عنوان گام مهمی در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و پاسخ به مطالبات مخاطبان کتاب است، گفت: با وجودی این که مردم سیستان و بلوچستان از لحاظ مالی جزء افراد متمکن جامعه ما نیستند و نسبت به دیگر مناطق کشور از امکانات کمتری برخوردار هستند؛ اما توجه به مسائل فرهنگی در این استان حائز اهمیت است . 

وی تأکید کرد: مردم در سیستان و بلوچستان استقبال خوبی از برگزاری نمایشگاه های کتاب داشته اند و این مسؤولیت ما را برای کارکردن در این خطئه دو چندان می کند .

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تصریح کرد: رویکرد به کتاب و علاقه مندی به کتابخوانی و شرایط ویژه ای که در سیستان و بلوچستان وجود دارد، باعث می شود که اگر امکانات فرهنگی فراهم شود، مردم استان علاقه خود را نشان دهند و این وظیفه مسؤولان است که این گونه امکانات را فراهم نمایند.

وی، با تأکید بر این که نباید اجازه داد فعالیت های فرهنگی تحت تأثیر مسائل غیر فرهنگی تعطیل شود، اعلام کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی برگزاری همایش های مختلف فرهنگی در سیستان و بلوچستان را دارد و این مستلزم همکاری مسؤولان استان و اجرای این برنامه ها توسط خود استان ها است .

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: اولویت اول ما در مسائل فرهنگی با استان هایی نظیر سیستان و بلوچستان است و این معاونت آمادگی این را دارد تا نمایشگاه یاد مهربان که با هدف تجهیز مدارس استان های مختلف به کتابخانه در برخی استان ها بصورت مشارکت پنجاه درصدی برگزار شد را در استان سیستان و بلوچستان نیز برگزار کنیم و این مهم می تواند گامی مثبت در پاسخ دادن به نیاز نوجوانان و جوانان باشد ./940/پ202/ص
ارسال نظرات