۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۷۵۷۶۰۱

نشانه‌های معرفت خداوند تمام زندگی انسان را محاصره کرده است

نشانه‌های معرفت خداوند تمام زندگی انسان را محاصره کرده است
سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به اینکه نشانه‌های معرفت خداوند تمام زندگی انسان را محاصره کرده است، گفت:تمام مخلوقات آیاتی برای شناخت خداوند محسوب می‌شوند و باعث تعجب است که انسان فانی چرا چنین نشانه‌های روشنی را نمی‌بیند.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدصادق میرشفیعی در محفل معارفی شب گذشته حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه مجالس اهل‌بیت (ع) باید زیبنده شأن مطهر اهل‌بیت (ع) باشد ابراز داشت: نام مقدس اولیای خداوند دارای حرمت است و از آن‌جایی که نتیجه مجالس، رسیدن به معرفت خداوند است، رفتارهای خارج از عرف دینی در مجالس اهل بیت جایگاهی ندارد.

وی ادامه داد: مهم ترین و ارزشمندترین اهداف برگزاری مجالس اهل‌بیت (ع) رسیدن به معرفت دینی و اولیای خداوند است زیرا که هدف خلقت بشر، امری جز مغفرت نیست و انسان به‌طور موقت در این دنیا مهمان است که نباید هم و غمی جز رسیدن به خدا، در دل خود راه دهد.

استاد اخلاق حوزه افزود: نشانه‌های معرفت خداوند تمام زندگی انسان را محاصره کرده است، تمام مخلوقات آیاتی برای شناخت خداوند محسوب می‌شوند و باعث تعجب است که انسان فانی چرا چنین نشانه‌های روشنی را نمی‌بیند.

وی مطرح کرد: در بین تمام نشانه‌هایی که برای رسیدن به معرفت خداوند وجود دارد، پیامبر گرامی اسلام و ائمه‌اطهار (ع) بزرگترین و وجود مبارک حضرت صاحب‌الزمان (عج)، عالی ترین آن‌ها است.

حجت‌الاسلام میرشفیعی اظهار داشت: آیت‌الله بهاءالدینی نقل می‌کند؛ اولین و آخرین مخلوقات خداوند هرچه دارند از وجود با برکت پیامبر گرامی اسلام است، باید خداوند را شاکر باشیم که بهترین انبیا‌ و معلم خود را برای هدایت ما نازل کرد تا بتوانیم از سفره معرفت، علم و دانش ایشان بهره ببریم.

وی با بیان اینکه ما برای رسیدن به معرفت خداوند به اهل‌بیت (ع) وابسته‌ایم، ادامه داد: بشر حتی ذره‌ای از علوم ائمه‌اطهار را ندارد اما با وجود آن در غرور و تکبر واهی خود غرق شده است.

ارسال نظرات