۲۹ بهمن ۱۳۸۸ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۷۵۷۷۰
مدیرعامل ایرنا:

مراجع تقلید و حوزه های علمیه پشتوانه اصلی انقلاب هستند

خبرگزاری رسا ـ ‌ مدیر عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) گفت: ما حضور بصیرانه و شجاعانه مراجع تقلید در صحنه های دفاع از انقلاب و آرمان های والای آن را ارج نهاده و خدمت به علما و مراجع را برای خود افتخاری بزرگ می دانیم.
جوانفکر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی اکبر جوانفکر مدیر عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) و مشاور دکتر احمدی نژاد، روز پنج شنبه در دیدارهایی که با برخی از مراجع تقلید و علما و همچنین مدیر حوزه‌های علمیه داشت، در سخنانی از نقش مؤثر علما، بزرگان و مراجع تقلید و همچنین حوزه های علمیه در جهت حمایت و پشتیبانی از انقلاب اسلامی به نیکی یاد کرد و اظهار داشت: حوزه های علمیه، علما و مراجع تقلید همیشه از جمله پشتیبانان و پیشتازان اصلی نظام اسلامی بوده اند و در هر زمان و مکانی که احساس نیاز کنند در صحنه حضور یافته و با بیانات و ارشادات خود جامعه را راهنمایی و هدایت می کنند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه حوزه های علمیه و مراجع عظام تقلید پشتوانه عظیم و اصلی انقلاب هستند تاکید کرد: ما حضور بصیرانه و شجاعانه مراجع تقلید در صحنه های دفاع از انقلاب و آرمان های والای آن را ارج نهاده و خدمت به علما و مراجع را برای خود افتخاری بزرگ می دانیم.

مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی همچنین در دیدار با حضرت آیت الله نوری همدانی از مواضع بصیرانه و شجاعانه این مرجع تقلید در دفاع از حریم ولایت فقیه و ارکان انقلاب قدردانی کرد و بیان داشت: این مرجع تقلید در فتنه های اخیر شجاعانه در راه دفاع از ولایت فقیه حرکت کرده و با بیانات و روشنگری های خود پرده از جریان نفاق برداشت و ما به این دلیل از این مرجع تقلید قدردانی و اعلام حمایت می کنیم.

جوانفکر در بخش دیگری از این دیدارها گزارشی از اقدامات و فعالیت های خبری این رسانه ارائه کرد و با بیان اینکه خبرگزاری ایرنا مجیز گوی هیچ فرد و یا گروهی نیست ابراز داشت: سعی ما بر این است که درباره مسائل کشور با شفافیت کامل برخورد کرده و اطلاع‌رسانی لازم را انجام دهیم و از اینرو وظیفه خود می‌دانیم که همه فعالیت‌های صورت گرفته را رصد کنیم.

مدیر عامل خبرگزاری ایرنا، سیاست‌های این خبرگزاری را در عرصه داخلی تعامل منطقی با دیگر رسانه ها و در عرصه خارجی داشتن واکنش تهاجمی در برابر رسانه های خارجی دانست.

وی پرهیز از سطحی نگری، پرهیز از تخریب و توهین، ایجاد نکردن رانت خبری برای افراد و احزاب، برجسته‌سازی دستاوردهای علمی کشور و اطلاع رسانی شفاف را از جمله سیاست های کاری این رسانه خبری دانست و تاکید کرد: خبرگزاری ایرنا در راستای توجه به انعکاس اخبار حوزه های علمیه و مراجع و علما نیز اهتمام ویژه ای دارد و امیدواریم با برنامه ریزی مناسب زمینه توسعه همکاری های دو جانبه فراهم شود.

گفتنی است مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی روز پنج شنبه در سفری که به شهر قم داشت با حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید، و همچنین آیت الله مقتدایی مدیر حوزه های علمیه و حجت الاسلام والمسلمین حسینی بوشهری امام جمعه موقت قم و عضو جامعه مدرسین دیدار و گفت و گو کرد. /924/ پ202/ص
ارسال نظرات