۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۰
کد خبر: ۷۵۷۹۷۱
شهید رئیسی:

هدایت انسان با کتاب آغاز شد

هدایت انسان با کتاب آغاز شد
شهید آیت‌الله رئیسی که ۳ سال مسئولیت ریاست جمهوری کشورمان را بر عهده داشت، در این دوران توجه خاصی به کتاب و کتاب‌خوانی کرده و معتقد بود هدایت انسان با کتاب آغاز شده است.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا،آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی دومین رئیس جمهور شهید کشورمان، که خود نویسنده چند کتاب مثل تقریر دروس خارج (فقه وقف)، قواعد فقه (بخش قضایی)، قواعد فقه (بخش اقتصادی)، قواعد فقه (بخش عبادی)، تعارض اصل و ظاهر در فقه و قانون و ارث بی‌وارث است، توجه خاصی به کتاب و کتابخوانی داشت.

او در سخنرانی‌اش در آیین پاسداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار سال ۱۴۰۱، در تالار وحدت گفته بود: «هدایت انسان با کتاب آغاز شد؛ انسان کامل، کتاب کامل، برای هدایت انسان.»

فیلم این سخنان شهید رئیسی را ببینید:

تعداد بازدید : 0
او در بخشی دیگر از سخنانش بیان کرده بود: اگر بخواهند ببینند یک جامعه چه میزان با فرهنگ ارتباط دارد، یکی از شاخص‌های مهم مسئله کتاب و کتابخوانی است.
سپس اضافه کرده بود: یکی از راه‌های مهم شناخت امامان بزرگان و پیشوایان‌مان، کتاب‌ها، نوشته‌ها و آثار ماندگار آن‌ها است. نسل فعلی که علامه طباطبایی را درک نکرده، می توانیم به آن‌ها آدرس بدهیم که بروند المیزان یا کتب دیگر ایشان را ببیند.
 رئیس جمهور شهید، کتاب را معرف شخصیت مؤلف دانسته و ادامه داده بود: یکی از راه‌های مهم شناخت احوال پیشینیان، کتاب است.
آیت‌الله رئیسی که برپایی سالانه نمایشگاه کتاب را نماد توجه به عدالت فرهنگی می‌دانست، هر ساله با حضورش در بخش‌های مختلف نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، علاقه‌اش به کتاب را به عموم مردم نشان می‌داد. او همواره به تولید کاغذ ایرانی نیز تأکید داشت و احیای کارخانه چوب و کاغذ مازندران، یکی از بخش‌های کارنامه او در این حوزه بود.
ارسال نظرات